آماده گی جمهوری خواهان برای سرقت تاریخی فقرا

© REUTERS / Carlo Allegriآماده گی جمهوری خواهان برای سرقت تاریخی فقرا
آماده گی جمهوری خواهان برای سرقت تاریخی فقرا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه آمریکایی تلاش جمهوریخواهان برای لغو بیمه خدمات درمانی "اوباماکر" را یک سرقت تاریخی از فقرا توصیف کرد

به گزارش سپوتنیک، به نقل از تسنیم، روزنامه«واشنگتن پست»  امریکایی در گزارشی در واکنش به طرح جدید سنای آمریکا برای جایگزین کردن خدمات درمانی «اوباماکر» نوشت، جمهوریخواهان سنا برای سرقت عظیم از فقرا آماده می شوند.

این روزنامه آمریکایی نوشت طرح مراقبت های بهداشتی که جمهوریخواهان سنا در تلاش برای تصویب آن هستند و شبیه همان طرح مصوب اکثریت جمهوریخواهان مجلس نمایندگان است، در حقیقت اصلا یک طرح مراقبت بهداشتی نیست و اولین گام برای توزیع عظیم ثروت از دست حقوق بگیران به ثروتمندان است و یک سرقت تاریخی به شمار می آید.

بر اساس این گزارش، اساسا آنچه جمهوریخواهان در سنا و مجلس نمایندگان می خواهند، این است که تقریبا 1 تریلیون دلار را در طول دهه آتی از بودجه مربوط به برنامه «مدیکید» به معنای بیمه بهداشت مستمندان کم کنند آن هم در شرایطی که این بیمه در حال حاضر به حدود 70 میلیون آمریکایی خدمات می دهد.

بیمه بهداشت مستمندان موسوم به مدیکید نه تنها به افراد معلول و بیچاره خدمات می دهد، بلکه خدمات رسانی این بیمه شامل حال کارگران فقیر و کارمندان کم درآمدی که نمی توانند هزینه بیمه های درمانی اشان را بپردازند نیز می شود.

علاوه بر این، حدود 20 درصد از هزینه های مربوط به مدیکید صرف مراقبت در منزل برای کسانی می شود پس انداز آنها تمام شده است. طرح مدیکید تقریبا هزینه مراقبتی دو سوم این افراد را تامین می کند.

واشنگتن پست با طرح این سوال که چرا جمهوریخواهان به دنبال کاهش شدید بودجه این برنامه حیاتی هستند، نوشت هدف جمهوریخواهان این نیست که از پس اندازی که از کاهش بودجه مدیکید حاصل می شود بدهی ملی آمریکا را پرداخت کنند بلکه آنها در عوض به دنبال این هستند تا با کاهش بودجه مدیکید، یک «سقف آزاد مالی» و به اصطلاح «اصلاح مالیاتی» ایجاد کنند که شامل کاهش عظیم مالیات به نفع ثروتمندان خواهد شد.

واشنگتن پست نوشت جمهوریخواهان سنا و مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال این هستند تا در طرح های پیشنهادی خود به جای اوباماکر، این مفهوم اصلی قانون خدمات درمانی مقرون به صرفه که خدمات درمانی را یک حق اساسی برای مردم آمریکا می داند و نه امتیازی بنا بر سطح درآمد را حذف کنند. 

این روزنامه نوشت جمهوریخواهان به دنبال قربانی کردن مدیکید برای کاهش های مالیاتی ثروتمندان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала