نفوس جهان تا سال 2100 چقدر خواهد شد؟

© Photo / PixabayWorld population
World population - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که جمعیت جهان تا سال 2050 میلادی از 7,6 به 9,8 میلیارد نفر رسیده و تا سال 2100 میلادی به بیش از 11 میلیارد نفر می‌رسد و بی‌تردید جهان با این افزایش جمعیت، تغییرات چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تاس ، در حال حاضر 60 درصد جمعیت جهان در قاره آسیا، 16 درصد در آفریقا، 10 درصد در اروپا، 9 درصد در آمریکای لاتین و کارائیب و تنها پنج درصد در آمریکای شمالی و اقیانوسیه زندگی می‌کنند. چین و هند پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان هستند که 40 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.
با این حال این آمار و ارقام برای مدت طولانی به شکل کنونی باقی نخواهند ماند چرا که اطلاعات بانک جهانی نشان می‌دهد که جهان ما به شیوه‌های شگفت‌آوری رو به تغییر است.
جمعیت جهان با سرعت پایین در حال افزایش است اما این روند رو به رشد آن همچنان ادامه خواهد داشت. در حال حاضر جمعیت جهان هر سال حدود 83 میلیون نفر اضافه می‌شود که برابر با جمعیت آلمان است. اما رشد جمعیت دنیا از یک دهه پیش از 1.24 درصد به 1.18 درصد در سال رسیده است.
رشد جمعیت جهان بیشتر در کشورهای در حال توسعه صورت می‌گیرد. امروزه جمعیت آفریقا 1/1 میلیارد نفر است. این جمعیت در سال 2100 نزدیک 4 برابر می‌شود و به /2 4 میلیارد می‌رسد.

توماس، بوتنر(Thomas Büttner) رئیس سابق پژوهش‌های جمعیتی سازمان ملل، می‌گوید: «جمعیت در کشورهای در حال توسعه از همه کشورهای دیگر سریع‌تر افزایش می‌یابد.» جمعیت کشورهایی همچون مالاوی و نیجریه تا سال 2100 ، 5 برابر خواهد شد. بوتنر حتی می‌افزاید: اگر رشد جمعیت چنین پیش رود، برای مثال جمعیت کشور اوگاندا 30 برابر خواهد شد.
اکنون این پرسش مطرح می‌شود که این پیش‌بینی افزایش جمعیت تا چه اندازه صحت دارد؟ در گذشته سازمان ملل رکورد قابل قبولی در پیش‌بینی جمعیت جهان داشته و همان طور که در سال 1948 اعلام کرد جمعیت جهان در سال 2000 به رقم حدود شش میلیارد نفر می‌رسد که مشاهده شد تفاوت آماری در این سال ناچیز بوده است. با این وجود عملکرد گذشته نمی‌تواند تضمین کننده باشد
پیش ازین فیزیک دان انگلیسی استیفن هاکینگ گفت ،که ترک زمین باید در 30 سال آینده صورت گیرد. وی پیشبینی میکند که این مدت زمان کافیست تا پایگاهی برای زندگی در فضاساخته شود و 50 سال هم برای تسخیر مریخ کفایت میکند.
به گفته ی وی مهاجرت مشکلات جمعیتی کره زمین و همچنین گرمای جهانی را کاهش میدهد. ضمنا امکان بالقوه ی شهاب های آسمانی به زمین هم وجود دارد. هاکینگ معتقد است که سیاره ما نمی تواند از این مشکلات خلاص شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала