نظامیان روسیه و ترکیه در ولایت ادلب سوریه جابجا میگردند

© AFP 2023 / Al-Maarra Today/Ghaith OmranВид на город Эриха в провинции Идлиб
Вид на город Эриха в провинции Идлиб - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک نماینده اردوغان رئیس جمهور ترکیه ابراهیم کالین گفت در منطقه کاهش تنش ها " در ولایت ادلب سوریه ممکن نظامیان روسیه و ترکیه جابجا گردند .

نماینده اردوغان گفت ، در حال حاظر گروپ کاری ترکیه درین مناطق مصروف عملیات هستند.او گفت ، هفته گذشته نماینده ولادیمیر پوتین در مورد سوریه الکساندر لاورینتیف اینجا بود و ما با هم راجع به جزئیات مذاکره نمودیم.
همانطوری که کالین اشاره نمود گروپ کاری ترکیه هنوز د رحال توسعه نقشه های مناطق "کاهش تنش ها " بوده و خطوط آنرا علامت گذاری نموده اند.
میکانیزم در حال اماده شدن است که در چوکات آن جابجا شدن نظامیان روسیه و ترکیه را در ولایت ادلب ، نظامیان روسیه و ایران را در اطراف دمشق و نظامیان اردن و امریکا را در جنوب درعا ممکن میسازد.
در دورمذاکرات آستانه که بتاریخ 3-4 می برگزار گردید کشور ،های ضامن آتش بس در سوریه "روسیه ، ایران و ترکیه " یک یاداشت در مورد ایجاد " چهار منطقه کاهش تنش ها " درین کشور را امضا نمودند. این یاداشت ولایت ادلب وهمچنین بخش های ویژه از ولایت حماه در نزدیکی لاذوقیه و حلب ، برخی از بخش های ولایت حمص و مناطق خاص در جنوب سوریه — درعا و ولایت قنطیره را در بر میگیرد.
به گفته یک منبع به ریانوستی سند به کشور های ضامن اجازه ارسال نظامیان را به هدف پایان دادن به خصومت ها میسر میسازد.
رئیس هئیت روسیه در مذاکرات آستانه ، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه ، الکساندر لاورینتیف گفت روسیه آماده ارسال ناظران به مناطق امنیتی میباشد.
به گفته وی شرکت کشور های دیگرتنها بر اساس توافق نظر ممکن است. نماینده وزارت خارجه ایران بهرام قاسمی همچنین گفت ، اگر توافق مربوطه آماده باشد ، ایران نیز برای ارسال ناظران خود به سوریه آماده میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала