الزامات امارات عربی از قطر

© AFP 2023 / Karim SahibВысокопоставленные гости на открытии Международной выставки вооружения IDEX в ОАЭ
Высокопоставленные гости на открытии Международной выставки вооружения IDEX в ОАЭ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک،انور گارگاش وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در مصاحبه با روزنامه " الحیات" گفت: اگرقطربهبود روابط با کشور های عربی را میخواهد، باید نفی حمایت از تروریستان در لیبیا و سوریه و پناه جنایتکاران در دوحه را متوقف سازد.

در اوایل ماه جون،عربستان سعودی ،امارات متحده عربی،بحرین و مصر، قطر را در حمایت از تروریسم و بی ثبات کردن منطقه متهم کرده روابط شان را قطع کردند.

دوحه این اتهامات را رد کرده اعلام کرد،که از همسایگان خود هیچ الزامات خاصی بدست نیاورده است.

گرگاش اعلام کرد، الزامات مورد نیاز کشور هایی که با قطر قطع روابط کرده اند،مربوط به بعضی از مسائل میشود، که از جمله تامین مالی گروه های رادیکال و تروریستی ،بطور مثال در سوریه و لیبیا و همچنین کمک به شخصیت های غیر قابل قبول  بین المللی.ما لیست 59 اشخاص و همچنین 14 اشخاصی که ایالات متحده بازجوی آنها است ،و9 نفر که سازمان ملل متحد ، و پنج شخص دیگر که اتحادیه اروپا در جستجوی آنها است منتشر کردیم.

وی افزود،که دوحه باید از حمایت جنبش حماس در فلسطین و "اخوان المسلمین "را متوقف کند. گرگاش گفت،که برخی از کشور های عربی از جمله بحرین و مصر از تلاش قطر در حمایت برای از بین بردن امنیت و قدرت، آسیب دیدند. گرگاش کانال تلویزیونی "الجزیره" را به طور ویژه مورد انتقاد قرارداد،که به گفته وی در طول ده سال، به قاصد "اخوان المسلمین" مبدل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала