غنی: می‌خواهم صلاحیت‌هایم کم شود

© AFP 2023 / Filippo Monteforteغنی: می‌خواهم صلاحیت‌هایم کم شود
غنی: می‌خواهم صلاحیت‌هایم کم شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور غنی در مراسم معرفی اعضای جدید کمیسیون اصلاحات اداری از کاهش صلاحیت‌های خویش خبر داد و گفت که صلاحیت ها را به افراد نه بلکه به نهادها می‌سپارم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان امروز (چهار شنبه) در مراسم معرفی اعضای جدید کمیسیون اصلاحات اداری و امضاء قرارداد کارکنان اداره تذکره های الکترونیکی در کابل، گفت اصلاحات اداری برای اداره های ملکی در افغانستان یک ضرورت می باشد.

رییس جمهور اظهار داشت: "فاجعه مملکت این بوده که نتوانستیم از استعداد نسل جوان در دولت استفاده کنیم، اما امروز ما تلاش می کنیم که این استعدادها را به دولت بیاوریم".

آقای غنی خاطرنشان کرد که هر امتحان را من نمی توانم بگیرم، صلاحیت را به افراد نه بلکه به نهادها می‌سپارم چون من رییس جمهوری‌ هستم می‌خواهم صلاحیت‌هایم کم شود.

آقای غنی با ابراز اینکه وحدت ملی ما نتیجه هزارها سال قربانی است گفت قوت اداره شخصی نیست، نظام ما نظام جمهوری است نه یک نظام فردی و یا هم شخصی.

وی خطاب به اعضای جدید کمیسیون یادشده گفت هر کدام شما یک قوت اطمینان برای آینده افغانستان هستید چون فاجعه ملت ما این بوده که دولت های ضعیف داشته ایم.

قابل یادآوریست که ضيا احمد عبدالرحيم زی به حيث رییس دارالانشای كميسيون اصلاحات اداری و خدمات ملكی، روح الله امين، ميوند رهياب، سيد حشمت هاشمی، راتب مظفری، نجيب الله امين، تبسم ولايت نيرو، بريالي هلمندی و مقدسه يورش به صفت کمیشنران جدید کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی معرفی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала