تعریف و تمجید حسنی مبارک از دوران حکومتش!

© AFP 2023 / STRتکذیب خبر مربوط به مرگ حسنی مبارک
تکذیب خبر مربوط به مرگ حسنی مبارک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صفحه "من متاسفم ای رئیس" در فیس‌بوک که حامی حسنی مبارک است، فایل صوتی را از رئیس جمهوری اسبق مصر منتشر کرد که در آن از محسنات دوران حکومتش می‌گوید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسنی مبارک، رئیس جمهوری اسبق مصر در این فایل صوتی منتشر شده گفت که در دوره وی اتیوپیا نتوانست سد النهضه را بسازد. مبارک همچنین اعلام کرد که او توافق "عنتیبی" را ناکام گذاشت که این توافق مانع از برخورداری مصر و سودان از سهم‌های تاریخی‌شان از آب نیل می‌شد.
رئیس جمهوری اسبق مصر می‌گوید که با رواندا، اوگاندا و بوروندی صحبت کرده و آنها در ابتدا این توافق نامه را امضا نکردند، اما پس از مدتی، این توافق نامه را امضا کردند و حتی سودان جنوبی نیز آن را امضا کرد.
مبارک تصریح کرد، یک هیات مردمی مصری به اتیوپیا رفت تا این کشور را از این اقدام بازدارد چراکه این گام بر سهم قاهره از آب‌های نیل تاثیر می‌گذاشت و اعضای هیات مصری و اتیوپیایی‌ها در جریان جلساتشان دشنام‌هایی به وی دادند.
رئیس جمهوری اسبق مصر با حالت استهزاء گفت: من وقاحت را دیدم.
مبارک افزود: محمد ابوالغار، رئیس اسبق حزب مصر دموکرات از آنها پرسید که چرا به مبارک دشنام می‌دهید؟ آنها پاسخ دادند که طی مدت حکم‌رانی وی نتوانستیم به ساخت سد بیندیشیم.
رئیس جمهوری اسبق مصر اظهار کرد: ما هواپیمای توپولوف در آن هنگام داشتیم و من می‌توانستم با یک پرواز آن سد را نابود کنم.
وی افزود، زمانی که از قدرت کنار رفت، اتیوپیا دراپریل 2011 ساخت سد را آغاز کرد.
وی گفت: کشورهایی که از ما ضربه خوردند، گفتند تمامی جهان می‌دانند که توانایی‌ ما کم شده است و ما بسیار ضعیف شده‌ایم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала