جنگ جویان طالب از دولت معاش میگیرند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان افغانستان
طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیویورک تایمز : اداره امنیت ملی افغانستان برای جنگ‌جویان شاخه‌ی انشعابی گروه طالبان ماهانه حدود 150 تا 300 دالر امریکایی معاش می‌دهد.

نیویورک تایمز: اداره امنیت ملی افغانستان برای جنگ‌جویان شاخه‌ی انشعابی گروه طالبان ماهانه حدود 150 تا 300 دالر امریکایی معاش می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رصد، به تازگی گزارشی به نشر رسیده که نشان می‌دهد که دولت افغانستان برای مقابله با داعش، از شاخه‌ی انشعابی گروه طالبان حمایت کرده و برای آن‌ها معاش پرداخت می‌کند.
در گزارشی که به تازگی روزنامه امریکایی نیویورک تایمز به نشر رسانده، آمده است که اداره امنیت ملی افغانستان (NDS) برای جنگ‌جویان شاخه‌ی انشعابی گروه طالبان که در یک کندک محافظتی دروازه‌های شهر لشکرگاه مستقر هستند، ماهانه حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ دالر امریکایی معاش می‌دهد.
در گزارش به نقل از یک پولیس سرحدی آمده است که این جنگ‌جویان طالبان از سوی امنیت ملی افغانستان آموزش دیده‌اند که علاوه بر معاش، سلاح و موتر نیز فراهم می‌‌کند.
در گزارش هم‌چنان آمده است که حکومت افغانستان از طریق مهیا ساختن سلاح، جواز عبور و مرور و شریک‌سازی اطلاعات امنیتی برای شاخه‌ی انشعابی گروه طالبان، آن‌ها را کمک می‌کند تا در مقابل گروه داعش بجنگند.
جنگ درون‌گروهی طالبان و نیز جنگ‌ طالبان با داعش تازگی ندارد و چنین اتفاقاتی در نقاط مختلف کشور روی داده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала