استرالیا حملات هوایی در سوریه را پس از سرنگونی جنگنده سوری متوقف کرد

© Flickr / Timothy Swinsonاسترالیا حملات هوایی در سوریه را پس از سرنگونی جنگنده سوری متوقف کرد
استرالیا حملات هوایی در سوریه را پس از سرنگونی جنگنده سوری متوقف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استرالیا از تصمیم خود برای متوقف کردن حملات هوایی در سوریه پس از سرنگون شدن یک فروند جنگنده سوری و تهدید روسیه علیه نیروهای ائتلاف خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، پس از آنکه جنگنده‌های ائتلاف امریکایی یک فروند  جنگنده سوری را سرنگون کردند، و روسیه نیز هشدار داده است که هر هدف پرنده در غرب رودخانه فرات را رهگیری می کند، استرالیا امروز سه شنبه اعلام کرد که حملات هوایی در سوریه را به حالت تعلیق درآورده است.

روسیه هشدار داده است که با جنگنده های ائتلاف امریکایی که در غرب رودخانه فرات در سوریه به پرواز در آیند به عنوان اهداف احتمالی برخورد خواهد کرد و آنها را با سامانه های موشکی و جنگنده های خود رهگیری و تعقیب می کند.

امریکا مدعی است که این جنگنده سوری نیروهای مورد حمایت واشنگتن در سوریه را بمباران کرده است.

مسکو همچنین واشنگتن را متهم کرده است که با عدم اطلاع رسانی به روسیه درباره تصمیم برای ساقط کردن جنگنده سوری، عملا این توافقنامه را نقض کرده است.

وزارت دفاع استرالیا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "نیروی هوایی استرالیا به عنوان یک اقدام احتیاطی، عملیات های هوایی در سوریه را به طور موقت، متوقف کرده است."

این بیانیه افزود: "پرسنل نیروی هوایی استرالیا به دقت وضعیت هوایی سوریه را زیر نظر دارند و تصمیم درباره از سرگیری عملیات هوایی در سوریه را اتخاذ خواهند کرد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала