کنگره ملی افغانستان: اعتراضات به جایی نرسد، باید بحث تشکیل حکومت موقت مطرح شود

© Photo / Jawed A kargarکنگره ملی افغانستان: اعتراضات به جایی نرسد، باید بحث تشکیل حکومت موقت مطرح شود
کنگره ملی افغانستان: اعتراضات به جایی نرسد، باید بحث تشکیل حکومت موقت مطرح شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو ارشد حزب کنگره ملی در افغانستان با اشاره به اعتراض‌های کابل اعلام کرد که اگر خواسته معترضان برآورده نشود تشکیل حکومت موقت به عنوان یک بحث مطرح خواهد شد البته این یک تصمیم نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، «بشیر بیژن» کارشناس مسائل سیاسی افغانستان و عضو ارشد حزب کنگره ملی این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که تشکیل حکومت موقت به عنوان یک بحث مطرح است و البته این یک تصمیم نیست.

وی افزود: "موضوع تشکیل حکومت موقت در شرایط کنونی تنها در صورت به بن‌بست رسیدن اعتراضات و تحصن کابل به عنوان یک بحث مطرح خواهد شد."

عضو اپوزیسیون دولت افغانستان درباره اعتراض‌ها و تحصن کابل اظهار داشت: "هدف از شروع این اعتراض‌ها در کابل در گام نخست برای آگاهی و انسجام بیشتر مردم به منظور آوردن اصلاحات در حکومت کنونی افغانستان است و در صورتی که این اعتراض‌ها به جایی نرسد؛ بحث تشکیل حکومت موقت به عنوان یک بحث مطرح خواهد شد."

بیژن تأکید کرد: "موضوعاتی که اشخاص سیاسی درباره تشکیل حکومت موقت بدون دقت بیان می‌کنند با تعریفی که ما از این موضوع داریم متفاوت است."

کارشناس مسائل سیاسی افغانستان تصریح کرد: تشکیل حکومت موقت به معنای براندازی نظام در این کشور نیست زیرا که ساختار نظام متعلق به مردم افغانستان است.

وی ادامه داد: "بدون شک با سرنگونی نظام افغانستان به سمت تباهی می‌رود و اشخاصی زمام امور را بدست خواهند گرفت که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند."

بیژن با بیان این مطلب که روی موضوع تشکیل حکومت موقت حدود یک سال بررسی و مشاوره صورت گرفته، گفت: در شرایط کنونی افغانستان تشکیل حکومت موقت یک بحث موجه است.

عضو حزب کنگره ملی افغانستان ضمن این که حکومت اشرف غنی را نا مشروع دانست، گفت که به دلیل عملکرد سودجویانه عبدالله و غنی، این کشور به بدبختی و مصیبت کشانده شده است.

کارشناس افغان اظهارداشت: غنی و عبدالله باید قبول کنند که عملکرد‌ آنها ناکام بوده و ادامه این روند سبب افزایش بدبختی‌ها در افغانستان خواهد شد و باید استعفا دهند.

وی گفت که گروه‌های تروریستی و جریان‌های مزدور منافع بیگانگان تلاش می‌کنند با انجام جنایات ضد بشری، افغانستان را به بسوی نابودی سوق دهند.

این عضو حزب کنگره ملی افزود این نگرانی را با مردم درمیان گذاشته است.

بشیر بیژن در پایان تصریح کرد که رفتارهای فراقانونی و غیر دموکراتیک اشرف غنی رئیس‌جمهور در گام نخست و عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان بستر را برای رفتن این کشور بسوی تباهی فراهم می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала