اعلام نتیجه تحقیقات درمورد حمله بر ریاست دهم امنیت ملی در کابل

© REUTERS / Omar Sobhaniاعلام نتیجه تحقیقات درمورد حمله بر ریاست دهم امنیت ملی در کابل
اعلام نتیجه تحقیقات درمورد حمله بر ریاست دهم امنیت ملی در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سال و دو ماه قبل دو مهاجم انتحاری، ساختمان واحد ریاست محافظت رجال برجسته مربوط به اداره امنیت ملی افغانستان را هدف قرار داده بودند، که در نتیجه آن 64 نفر شهید و 347 نفر زخمی شدند.

به ‌گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، معصوم ستانکزی، رئیس عمومی امنیت ملی که امروز در نشست استجوابیه مجلس سنا صحبت می‌کرد، گفت: "هفته آینده نتایج تحقیقات در مورد حادثه رجال برجسته را با مردم شریک می سازیم".

دو مهاجم انتحاری در روز سه شنبه 31 حمل سال 1395 ساختمان واحد محافظت رجال برجسته مربوط اداره امنیت ملی را هدف قرار دادند.

مهاجم اول موتر پر از مواد منفجره را در یک ایستگاه پر ازدحام در کنار شعبه اداره امنیت ملی منفجر کرد و سپس مهاجم دوم به ساختمان وارد شد و به درگیری با نیروی ها امنیتی پرداخت. در این حمله، 64 نفر شهید و 347 نفر زخمی شدند.

گروه طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفت و آنرا بخشی از عملیات تابستانی "عمری" خود اعلام کرد.

رئیس جمهور برای بررسی این حادثه در آن زمان هیاتی را به رهبری ریاست امنیت ملی موظف کرده بود تا پیرامون این قضیه تحقیقات کند.

یک سال و دو ماه از آن زمان می گذرد و امنیت ملی می خواهد هفته آینده نتیجه تحقیقات در باره این حادثه خونین را اعلام کند.

این در حالیست که پس از هر رویداد انتحاری هیات توظیف می شود ولی اعتراض ها همواره وجود داشت که نتایج تحقیقات این رویدادها هیچ گاه با مردم شریک ساخته نمی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала