وزارت خارجه روسیه: با کوبا بر خورد سبک و متکبرانه ای صورت گرفته است

© Sputnik / Maxim Blinovوزارت خارجه روسیه: با کیوبا بر خورد سبک و متکبرانه ای صورت گرفته است
وزارت خارجه روسیه: با کیوبا بر خورد سبک و متکبرانه ای صورت گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تصمیم دونالد ترامپ برای لغو توافق بهبود روابط با کیوبا انعکاسی از رفتار امریکا در امور بین الملل است، رفتاری که ناشی از عبرت نگرفتن از سیاست ها و مداخله ها در امور دیگران است.

به گزارش اسپوتنیک، سخنکوی وزارت امور خارجه روسیه به شدت از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در لغو توافق بهبود روابط با کیوبا انتقاد کرد.

 تصمیم دونالد ترامپ برای لغو توافق بهبود روابط با کیوبا انعکاسی از رفتار امریکا در امور بین الملل است، رفتاری که ناشی از عبرت نگرفتن از سیاست ها و مداخله ها در امور دیگران است.

وی با بیان اینکه دولت جدید امریکا نشان داد در پی لغو تمامی تصمیمات اصولی دولت پیشین در حوزه سیاست خارجی است، افزود، این روند برای دولت کیوبا شگفت انگیز نیست زیرا آنان چندان به سرنوشت تصمیمات دولت باراک اوباما، خوش بین نبودند.

رئیس جمهوری امریکا روز جمعه ضمن انتقاد از سیاست تنش زدایی باراک اوباما سلف خود در قبال هاوانا ضمن اعلام سیاست های جدید، محدودیت هایی نسبت به سفر و تجارت امریکایی ها مرتبط با کیوبا اعمال کرد.

آلکساندر شتینین رئیس اداره امریکای لاتین وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از این رویکرد اظهار کرد: "مسکو از اینکه سیاست ضد کوبایی در امریکا دوباره مورد توجه قرار گرفته و ترامپ به خط مشی دوره جنگ سرد بازگشته، متاسف است.

وی روز شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: "سیاست جدید امریکا در باره کیوبا، یادآور شرایط جنگ سرد است که به فراموشی سپرده شده بود. چنین رویکردی را واشنگتن دهها سال در مورد هاوانا اعمال می کرد."

مقام وزارت خارجه روسیه افزود: "زمانی که دولت قبلی امریکا، سیاست این کشور را در قبال هاوانا تغییر داد، مسکو آن را نشانه حسن نیت برخی سیاستمداران امریکایی و نماد شکست سیاست فشار و تحریم علیه کوبا کشور کوچک و آزاد امریکای لاتین برشمرد."

به طور جداگانه وزارت خارجه روسیه یاد آور می شود که اکثریت کشور های جهان در مجمع عمومی سازمان ملل بر ضد محاصره اقتصادی و تحریم رائ دادند.

روابط آمریکا و کیوبا درپی انقلاب ضدامپریالیستی 1959 در این کشور قطع شد.‏ اوباما و رائول کاسترو رئیس جمهوری کیوبا در دسامبر 2014 گرمی روابط دو کشور را اعلام کردند و از آن زمان گام هایی ‏را برای ترمیم مناسبات برداشتند‎.

اوباما ضمن دیدار از کیوبا بخش هایی از تحریم های اعمال شده علیه این کشور از سال 1962 را کاهش داد.‏

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала