وزارت خارجه روسیه سیاست جدید امریکا در قبال کوبا را «تاسف بار» خواند

© AP Photo / Desmond Boylanسفر جان کری به کوبا پس از 70 سال
سفر جان کری به کوبا پس از 70 سال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر بخش امریکای لاتین در وزارت خارجه روسیه گفت، سیاست جدید دولت ترامپ درباره کوبا تاسف‌بار است و خاطرات دوره جنگ سرد را یادآوری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا جمعه گذشته اعلام کرد بخش‌هایی از توافق مارچ2016 دولت وقت باراک اوباما با دولت کوبا را لغو می‌کند.

کوبا نسبت به اقدامات تلافی‌جویانه هشدار داد اما وعده داد تا کانال‌های ارتباطی را باز نگه دارد.

ابراز تاسف روسیه از تقاضا گفتمانهای ضد کوبا درایالت متحده - اسپوتنیک افغانستان
ابراز تاسف روسیه از تقاضا گفتمانهای ضد کوبا درایالت متحده

الکساندر شتنین، مدیر بخش امریکای لاتین در وزارت خارجه روسیه شنبه گفت: این سیاست جدید که رئیس‌جمهوری امریکا در قبال کوبا در پیش گرفته، ما را به یاد لفاظی‌های فراموش‌شده به سبک جنگ سرد می‌اندازد. چنین سیاستی،‌ چندین دهه است که به رویکرد آمریکا علیه کوبا تبدیل شده است. باورها این است که این یک«توافق» صرف نیست بلکه یک تصمیم سیاسی متفکرانه است که در آن هیچ بازنده‌ای وجود ندارد. اما حالا مشخص شده که لفاظی‌های ضد کوبا همچنان با قوت ادامه دارد. این مایه تاسف است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین امریکا در دسمبر 2014 اعلام کرد، ایالات متحده پس از بیش از 50 سال روابط با کوبا را به حالت عادی باز می‌گرداند. با این وجود، ترامپ تهدید کرده است که اگر کوبا گام‌هایی در راستای ارتقای زندگی مردمش انجام ندهد، هر توافقی که واشنگتن با هاوانا منعقد کرده ابطال می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала