واکنش قطر به اتهامات از جانب بحرین

© AFP 2023 / STRINGERچه چیز در عقب نزاع با قطر قرار دارد؟
چه چیز در عقب نزاع با قطر قرار دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قطر اتهامات وارد شده به این کشور مبنی بر تلاش برای برهم زدن امنیت و ثبات بحرین را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری اناتولی ، وزارت امور خارجه قطر امروز طی بیانیه ای اعلام کرد: تماس تلفنی حمد بن خلیفه العطیه، مستشار امیر قطر و حسن علی جمعه، یکی از رهبران جمعیت وفاق بحرین، در چارچوب تلاش ها و میانجیگری دوحه میان دولت بحرین و جمعیت وفاق با اطلاع قبلی مقامات منامه صورت گرفته و نمایش این تماس تلفنی به عنوان دخالت در امور بحرین؛ وارونه کردن حقایق، مغالطه و تحریف متن است.
بر اساس این بیانیه پس از تظاهرات سال2011 در بحرین، با اطلاع مقامات منامه، قطر اقدام به میانجیگری کرده و حمد بن جاسم، نخست وزیر وقت این کشور و همچنین سعود الفیصل، وزیر امور خارجه وقت عربستان سعودی گزارش تلاش های قطر را در این مورد به پادشاه بحرین ارائه کرده بودند.
در این بیانیه تاکید شده است که سیاست قطر مبتنی بر حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی همه کشورها بوده و دوحه ملتزم به اصول شورای همکاری کشورهای خلیج است.
گفتنی است خبرگزاری رسمی بحرین «بنا»، شب گذشته متن تماس تلفنی حمد بن خلیفه العطیه، مستشار امیر قطر و حسن علی جمعه، یکی از رهبران جمعیت وفاق بحرین را منتشر کرد و آن را دخالت در امور داخلی بحرین و تلاش برای سرنگونی دولت منامه ارزیابی کرد.
پیش ترعربستان سعودیو شماری دیگری از دولت های عربی روابط خود را با قطر به اتهام «سیاست های مداخله گرایانه و حمایت این کشور از گروه های تروریستی» قطع کردند و از دیپلمات های قطری نیز خواسته شد تا از کشورهای فوق خارج شوند.
قطر این اتهامات را رد کرده و آن را کمپین دروغ پردازی و ساختگی و با هدف فشار برای دست کشیدن این کشور از تصمیمات ملی اش خوانده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала