امریکا و عربستان شریک جنایات در یمن

© REUTERS / Khaled Abdullahامریکا و عربستان شریک جنایات در یمن
امریکا و عربستان شریک جنایات در یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک،مردم یمن بیش از دو سال است که با تهاجم همه جانبه عربستان و ائتلاف عربی - آمریکایی مواجه شده اند و ماه رمضان امسال برای یمنی ها یکی از سخت ترین ماه ها برای مردم مسلمان این کشور بوده است.

ماه رمضان، ماه میهمانی خدا و ماهی است که بندگان خدا تلاش خود را برای رسیدن به خالق هستی معطوف می کنند؛ مسلمانان واقعی سعی می کنند در این ماه با برکت از گناهان دوری کرده و خود را تسلیم اوامر خدا کنند؛ اما گویی برای آل سعود ماه خدا و ماه های دیگر فرقی نمی کند و کشتار مسلمانان مظلوم یمن از سوی آنها همچنان ادامه دارد. 
مسلمانان یمن سحرها با بمب های آمریکایی — سعودی از خواب بیدار می شوند و افطار را نیز با غرش بمباران این متجاوزان باز می کنند.

عربستان سعودی در جنایات خود در یمن تنها نیست؛ کشورهایی همچون امارات، بحرین و مزدوران سودانی و در کنار آنها آمریکایی ها مشغول کشتار یمنی ها و ویرانی این کشور فقیر اسلامی هستند به حدی که گفته می شود تقریبا جای سالمی در یمن باقی نمانده است! 
یکی از مصیبت های وارده به مردم یمن در ماه های اخیر انتشار بیماری وبا در این کشور می باشد؛ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که بیش از 124 هزار شهروند یمنی مبتلا به بیماری وبا شده اند و 923 یمنی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. 
‌ علاوه بر اینکه بیش از 12 هزار یمنی در اثر بمباران های سعودی — آمریکایی در این کشور جنگ‌ زده کشته شده اند، دو سوم مردم یمن نیز از قحطی رنج می‌ برند و هفت میلیون نفر از این افراد دچار سوء‌تغذیه حاد هستند و همین امر سبب شده تا هر ده دقیقه، یک کودک یمنی جان خود را از دست بدهد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала