کشته شدن ده ها جنگجوی طالب در ولایت هلمند

© Flickr / Andy Kelly-Priceکشته شدن ده ها جنگجوی طالب در ولایت هلمند
کشته شدن ده ها جنگجوی طالب در ولایت هلمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های محلی ولایت هلمند می‌گویند که در یک عملیات شش‌روزه در ولسوالی مارجه این ولایت ۱۷۵ جنگجوی طالبان کشته و ۳۶ طالب دیگر زخمی شده‌اند.

 به گزارش سپوتنیک به نقل از رسانه ها ،مقام‌های محلی هلمند امروز شنبه (۲۷ جوزا/خرداد) در یک نشست خبری گفتند که در این عملیات صدها مین و وسایط مختلف متعلق به گروه طالبان هم از بین برده شده است.

جنرال ولی محمد احمدزی، فرمانده قول‌اردو/سپاس ۲۱۵ میوند در این نشست خبری گفت که این عملیات با حمایت هوایی نیروهای 'حمایت قاطع ' انجام شد. او افزود که در این عملیات یک افسر ارتش ملی افغانستان  کشته شده است.

اما گروه طالبان دیروز با پخش بیانیه‌ای مدعی شده بودند که ده‌ها نفر از اعضای ارتش ملی افغانستان را در مارجه کشته‌اند. این گروه در ولایت هلمند فعال است و کنترل بخش‌های از چند ولسوالی این ولایت را در دست دارد.

فرمانده قول اردوی ۲۱۵ همچنین گفت که نیروهای تازه‌نفس نیز در ولسوالی مارجه جابه‌جا شده‌اند.

آقای احمدزی گفت که در ولسوالی سنگین هلمند هم یک فرمانده طالبان و ۶ جنگجوی دیگر این گروه کشته شده‌اند.

براساس خبرنامه ولایت هلمند، حیات‌الله حیات والی هلمند در این نشست خبری همچنین گفت که عملیات نظامی در ولسوالی‌های گرمسیر، نادعلی و سنگین هنوز در جریان است و تا زمانی ادامه خواهد داشت که این مناطق از "مخالفان" پاک شود.

مارجه از ولسوالی‌های کلیدی هلمند و یکی از مراکز فعالیت گروه طالبان در جنوب افغانستان است.

هلمند مرکز اصلی تولید مواد مخدر افغانستان است و به گفته منابع دولتی، کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر یکی از منابع اصلی درآمد مالی طالبان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала