برنامه بعدی اتحادیه اروپا پس از شکست گروه تروریستی داعش در عراق

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeبرنامه بعدی اتحادیه اروپا پس از شکست گروه تروریستی داعش در عراق
برنامه بعدی اتحادیه اروپا پس از شکست گروه تروریستی داعش در عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه اروپا در حال بررسی استقرار یک تیم به منظور ارائه مشاوره و کمک به اصلاح بخش امنیتی وقضایی در عراق است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "العالم" حیدرالعبادی، صدراعظم عراق حدود یک سال پیش از اتحادیه اروپا دراین باره درخواست کمک کرده بود.
در پیشنویس بیانیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا، در لوکزامبورگ آمده است: "در پاسخ به درخواست مقامات عراق، اتحادیه اروپا در حال بررسی استقرار یک تیم به منظور ارائه مشاوره و کمک به اصلاح بخش امنیتی وقضایی در عراق است.
دراین پیشنویس که بطور رسمی از سوی وزرای این اتحادیه اتخاذ شده، آمده است: این تیم که هنوز اختیارات، وظایف و تعداد اعضای آن دردست بررسی قراردارد، به اصلاح بخش امنیتی وقضایی درعراق کمک خواهد کرد.
یک منبع دیپلماتیک در پارلمان اروپا در این باره گفت: ما به آنچه که پس از داعش در عراق انجام خواهیم داد، فکر می کنیم.
وی افزود: انجام اقدامات ویژه ای برای اصلاح بخش امنیتی در عراق به منظور تقویت مبارزه با تروریزم و ارائه مشاوره راهبردی و یا کمک در به روز رسانی شبکه جنایی پولیس و قوه قضاییه "بسیار ضروری به نظر می رسد.
این دیپلمات تصریح کرد: در اصل، اعضای 28 کشور اتحادیه اروپا، درباره این موضوع به توافق رسیده اند اما در این مرحله، بسیاری از مسائل دیگر در مورد وظایف مشخص شده و دامنه ماموریت باقی مانده است.
لازم به ذکر است که اتحادیه اروپا بین سالهای 2005 و 2013، برای آموزش قضات عراقی ماموریتی غیر نظامی متشکل از حدود 60 کارشناس در نظر گرفت و اکنون نتیجه این ماموریت بحث برانگیز اعلام شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала