رئیس پنتاگون: دولت ترامپ اشتباهات اوباما را در افغانستان تکرار نمی کند

© REUTERS / Yuri GripasU.S. Defense Secretary James Mattis gestures during a press briefing on the campaign to defeat ISIS at the Pentagon in Washington, U.S., May 19, 2017
U.S. Defense Secretary James Mattis gestures during a press briefing on the campaign to defeat ISIS at the Pentagon in Washington, U.S., May 19, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمز متیس رئیس پنتاگون گفت، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا اشتباهاتی که توسط دولت پیشین در افغانستان انجام شد را تکرار نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز متیس در کنگره امریکا گفت:- "این دولت اشتباهات گذشته را دوباره تکرار نخواهد کرد".

افزایش اختیارات پنتاگون در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش اختیارات پنتاگون در افغانستان

وزیر افزود:- "ما اجازه نمی دهیم که افغانستان سکوی پرتاب برای حمله به کشورما و یا متحدان ما تبدیل شود".

در همین حال او به این موضوع هم اشاره کرد، که در حال حاضر «ما بر طالبان پیروز نشده ایم» و در میانه ماه جولای رویکرد و برنامه های رئیس جمهور امریکا را در باره افغانستان تشریح خواهد داد که این برنامه به طور خاص بر مسائل منطقه متمرکز خواهد بود و محدودیت خاصی ندارد.

جیمز متیس تایید کرد، که دونالد ترامپ به او اختیار کامل در باره افزایش تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان داده است. او در حال حاضر روی تغییرات تعداد نظامیان امریکا در عراق و سوریه بررسی های خود را انجام می دهد.

پیش از این گزارش شده بود، که ایالات متحده امریکا خواهان افزایش نیروهای خارجی در افغانستان از 3 تا 5 هزار است و این نیروها بیشترشان از سربازان شرکای ایالات متحده امریکا در ناتو خواهند بود.

طالبان با توجه به قوانین روسیه به عنوان گروه تروریستی و ممنوع در این کشور است.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала