ریاست جمهوری از تعلیق وظایف قوماندانان گارنیزیون و امنیه کابل استقبال کرد

© Photo / M.Naderiریاست جمهوری از تعلیق وظایف قوماندانان گارنیزیون و امنیه کابل استقبال کرد
ریاست جمهوری از تعلیق وظایف قوماندانان گارنیزیون و امنیه کابل استقبال کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست جمهوری از تصمیم لوی څارنوالی کشور مبنی بر تعلیق وظایف فرمانده گارنیزیون کابل و فرمانده پولیس کابل استقبال کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، لوی څارنوالی کشور وظیفه جنرال گل نبی احمدزی، فرمانده گارنیزیون کابل و جنرال حسن شاه فروغ، فرمانده پولیس کابل را در ارتباط با رویدادهای خونین اخیر در شهر کابل به تعلیق درآورده است.
لوی څارنوالی کشور گفته است که وظایف این دو مسوول امنیتی به دلیل این که در تامین امنیت معترضان روز جمعه (۱۲ جوزا) کوتاهی کرده اند، تعلیق شده اند.
در همین حال ریاست جمهوری نیز با نشر اطلاعیه از این اقدام لوی څارنوالی استقبال کرده است.
در اطلاعیه ریاست جمهوری آمده: "ریاست‌ جمهوری اسلامی افغانستان، از اقدام لوی څارنوالی کشور مبنی بر تعلیق وظایف قوماندان گارنیزیون کابل و قوماندان امنیه کابل در راستای حاکمیت قانون و تحقق مطالبات مردم، استقبال می‌کند".
در اعلامیه افزوده شده است، حکومت طی یک هفتۀ گذشته با اعضای شورای ملی در تماس بوده و پیرامون خواست‌های مردم در خصوص رویدادهای اخیر کابل مشورت نموده است که آنان نیز بر این خواست تأکید داشتند.
ریاست جمهوری تاکید کرده: " لوی څارنوالی کشور منحیث نهاد مسوول و مربوط، به‌گونۀ مستقلانه در زمینه تحقیقات همه‌جانبۀ خویش را انجام داده و نتایج کامل آنرا با مردم شریک خواهد ساخت".
لوی څارنوالی تاکید کرده که تحقیقات در مورد انفجار خونین کابل جریان دارد و احتمالا وظایف مسوولان دیگر امنیتی نیز تعلیق شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала