رییس محکمه غزنی: مردم از فیصله محاکم طالبان راضی اند

© Flickr / Penn Stateرییس محکمه غزنی: مردم از فیصله محاکم طالبان راضی اند
رییس محکمه غزنی: مردم از فیصله محاکم طالبان راضی اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهروندان غزنی می گویند به دلیل اینکه محاکم دولتی در این ولایت به قضایای حقوقی آنان رسیدگی نمی کنند و بدون پرداخت رشوه حق به حقدار نمی رسد نسبت به حکومت بی اعتماد شده و برای حل قضایای حقوقی شان به محاکم قضایی طالبان مراجعه می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، عدم رسیدگی به پرونده های حقوقی روزمره مردم در محاکم غزنی باعث شده است که مردم آهسته آهسته از حکومت فاصله گرفته و برای رسیدن به حقوق شان به نزد گروه طالبانی که در ساحات نزدیک به مرکز و ولسوالی های غزنی موقعیت دارد، مراجعه کنند.

مردم غزنی ضمن اینکه از فیصله های محاکم طالبان بی نهایت خوشبین هستند می گویند: "ما به محاکم طالبان نسبت به حکومت اعتماد بیشتر داریم و برای حل مشکلات حقوقی خود نزد طالبان مراجعه می‌نماییم".

محمد غوث یکی از شهروندان غزنی می گوید برای حل قضایای حقوقی اش به طالبان مراجعه می کند و اعتمادش نسبت به محاکم طالبان بیشتر است.

وی می گوید اگر نزد طالبان برای حل مشکلات حقوقی خود مراجعه کنیم در وقت بسیار کم بدون پرداخت رشوه حل و فصل می شود و حق به حقدار می رسد اما در محاکم دولتی اندک ترین مشکل حقوقی ماه ها و سال ها را در بر می گیرد.

این شهروند غزنی می افزاید در محاکم دولتی نه تنها که به قضایای حقوقی مردم به وقت و زمانش رسیدگی نمی شود بلکه با پرداخت رشوه حق مردم از ناحق داده می شود.

محمد غوث تاکید دارد در محاکم غزنی هر شخصی که رشوه بیشتر پرداخت کند محاکم دولتی به نفع همان فیصله می کند، به همین دلیل خودم و بسیاری از شهروندان غزنی هرگز اعتماد به محاکم دولتی نداریم.

یکی دیگر از شهروندان غزنی که خواست از او نام برده نشود به خبرنگار آوا گفت: "در شهر غزنی چند مدت قبل یک مشکل حقوقی داشتم و ماه ها برای رسیدن به حقوقم و حل و فصل موضوع در محاکم محلی غزنی سرگردان بودم بلاخره موضوع حل نشد و برای حل و فصل موضوع ام به طالبان مراجعه کردم".

وی افزود پس از آنکه به طالبان مراجعه کردم از آنها درخواست کمک نمودم مشکل حقوقی ام که در محاکم دولتی ماه ها حل نشده بود در محاکم طالبان در ظرف یک هفته حل و فصل گردید.

در همین حال نیاز محمد نیکیار،  رییس محکمه غزنی ضمن پذیرفتن ادعای برخی از شهروندان غزنی مبنی بر عدم رسیدگی به پرونده های حقوقی آنان در وقت و زمان کوتاه در محاکم این ولایت گفت: "مردم از فیصله های طالبان راضی اند".

رییس محکمه غزنی افزود: "طالبان کدام دادگاه مشخص و قاضی تحصیل کرده ندارند موضوعات را فقط به زور تفنگ بدون بررسی کامل و براساس شکایت هر دو جانب به نفع یکی فیصله می کند و همین امر باعث شده است تا مردم بیشتر به طالبان مراجعه کنند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала