به "درخواست آمریکا " قطر میزبان دفتر سیاسی طالبان شده است

© REUTERS / Noorullah Shirzadaبه "درخواست آمریکا " قطر میزبان دفتر سیاسی طالبان شده است
به درخواست آمریکا  قطر میزبان دفتر سیاسی طالبان شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بعد از ادعای عربستان، امارات و چند کشور عربی دیگر در مورد حمایت قطر از تروریسم، یک مقام قطری در گفتگو با شبکه الجزیره گفت که این کشور به دلیل درخواست آمریکا از گروه طالبان میزبانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، «مطلق القحطانی» نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در مبارزه با تروریسم در گفت‌وگو با الجزیره اظهارداشت: قطر نقش تسهیل مذاکرات بین آمریکا، طالبان و حکومت افغانستان را داشته است.
وی گفت: قطر به درخواست آمریکا و بر اساس سیاست «درهای باز» از طالبان میزبانی کرده تا برای ایجاد صلح در افغانستان میانجیگری کند.
این در حالی است که آمریکا موضع صریحی درباره این موضوع نداشته است.
طالبان در سال 2003 دفتر سیاسی خود را در قطر ایجاد کرد.
اظهارات القحطانی در حالی مطرح می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قطر را به حمایت مالی از تروریسم از دیرباز متهم کرده است.
قطر این اتهامات را رد کرده است.
الجزیره در ادامه می‌نویسد که آمریکا برای اتهاماتی که وارد کرده، مدارکی ارائه نکرده است.
جمعه هفته گذشته ترامپ از قطر و دیگر کشورهای منطقه درخواست کرد تا اقدامات بیشتری علیه تروریسم انجام داده و این کار را زودتر انجام دهند.
پیش از این نیز «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه کشورهای اسلامی مسئولیت دارند تا تروریست‌ها را از عبادتگاه‌ها و جوامع مسلمانان بیرون برانند گفته بود که تروریسم نتیجه سیاست‌ها و اقدامات آمریکا و متحدان این کشور بوده و تروریست‌ها جایی در عبادتگاه‌ها و جوامع مسلمین ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала