افشاء بزرگترین دزدی امریکا در افغانستان

© Flickr / Special IG for Afghanistan Reconstructionافشاء بزرگترین دزدی امریکا در افغانستان
افشاء بزرگترین دزدی امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمریکا طی سالهای گذشته معادن افغانستان را از این کشور انتقال میدهد.

به گزارش اسپوتنیک، مدارک و شواهدی بسیاری وجود دارد که آمریکا طی سالهای گذشته معادن افغانستان را از این کشور انتقال میدهد.
نمایندگان ولایت هلمند در پارلمان می گویند، شواهدی وجود دارد که نشان میدهد محموله های اورانیوم معدن خانشین ولایت هلمند توسط طیاره های غول پیکر امریکایی قاچاق می شود. آنها می گویند، امریکا پایگاهی هوایی را در نزدیکی این معدن احداث کرده و به صورت شبانه —روز مشغول فعالیت است.
معادن اورانیم و تورانیم در افغانستان در ولایت هلمند ناحیه خانشین می‌باشند. سیستم تشکلات سنگ‌های مگماتیک و خصوصیات مماثل معدن خان نشین با سایر نقاط جهان بیانگر آنست که در عین شرایط، کانی‌هایی چون بیرایت، فلورایت، نفلین و عناصر نادره چون نبیوم، تانتالیم و اورانیم UU بوجود آمده‌است. در ساحه خانشین ولایت هلمند قرار تخمین جدید ناسا امریکا مقدار ۱،۴ میلیون تن متریک و ذخایر نیوبم با اضافه فاسفورس و اورانیوم وتوریم REE به مقدار ۳،۵ میلیون تن متریک تخمین زده شده است.
به گفته یکی از نمایندگان ولایت هلمند، معادن اورانیوم که مهمترین معادن افغانستان است، اگر امریکا همین طور اورانیوم افغانستان را انتقال دهد، پس کمک هایی که به افغانستان ارائه می کند، صد برابر آن را پس از این طریق بدست می آرود و سرمایه مهم افغانستان را انتقال میدهد.
افغانستان معادن بسیار غنی و اورانیوم و فلزات مختلف و سنگ های قیمتی بکر و دست نخورده ای دارد که سالهاست مورد طعمه بیگانه گان است و بهربرداری های غیر مجاز صورت می گیرد.
یکی از مقامات وزارت معادن افغانستان گفت: معادن افغانستان نسبت به ده سال گذشته در وضعیت بدتری قرار دارد و مردم افغانستان باید بدانند که چه کسی از معادن این کشور استفاده می کند و چه کسی منافع هنگفتی از آن بدست می آورد.
علاوه براین،ولایت هلمند یکی از مراکز عمده کشت خشخاش است و بسیاری ها معتقدند که امریکا مافیای بزرگ قاچاق مواد مخدر در این منطقه است.
وحید مژده در گفتگو با رسانه ها گفته است، امریکا از مزارع کوکنار در این ولایت حفاظت می کند، چون مواد مخدری که از اینجا بدست می آید سالانه حدود میلیاردها دالر می شود.
اکنون مواد مخدر و اورانیوم ولایت هلمند را برای غربی ها جذاب کرده است.
مقامات امریکا تاکنون به این اظهارات نمایندگان پارلمان افغانستان واکنشی نشان داده اند. اما نمایندگان پارلمان افغانستان خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی ابعاد دستبرد امریکا به این کشور شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала