دولت مرکزی از فعالیت داعش در ولایت غور آگاه بود اما اقدامی نکرد

© AFP 2023 / Tauseef MUSTAFAدولت مرکزی از فعالیت داعش در ولایت غور آگاه بود اما اقدامی نکرد
دولت مرکزی از فعالیت داعش در ولایت غور آگاه بود اما اقدامی نکرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی افزایش نگرانی‌ها از گسترش فعالیت داعش در مرکز افغانستان به ویژه ولایت غور، والی این ولایت اعلام کرد که از حدود دو سال قبل حکومت مرکزی در جریان بود اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.

به گزارش سپوتنیک به نقل از تسنیم، نگرانی از گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش در ولایت غور پس از آن افزایش یافت که این گروه تروریستی نوار ویدئویی تبلیغاتی از جنگجویان خود در این ولایت را روز گذشته منتشر کرد.

«غلام‌ناصر خاضع» والی غور گفت که گروه داعش در این ولایت پایگاه ساخته و روند سربازگیری این گروه تروریستی نیز آغاز شده است.

وی تصریح کرد: از حدود دو سال قبل گروه تروریستی داعش در این ولایت تازه آغاز به فعالیت کرده بود به حکومت مرکزی در کابل اطلاع داده است اما مقامات پایتخت تا کنون هیچ برنامه‌ای را برای سرکوب این گروه تروریستی در ولایت غور اجرا نکرده‌اند.

والی غور به رادیو آزادی گفته است که داعش در این ولایت منابع مالی سرشاری دارند و از گسترش و رشد این گروه تروریستی در ولایت ابراز نگرانی کرد و از مقامات امنیتی در دولت مرکزی خواست تا هر چه سریعتر عملیات گسترده‌ نظامی را روی دست گیرد.

وی در ادامه افزود که گروه تروریستی داعش در این ولایت به خانواده‌ها پول می‌دهند تا فرزندان شان را برای آموزش‌های تروریستی بفرستند.

والی غور اظهار کرد که اعضای گروه داعش در این ولایت در ننگرهار آموزش دیده‌اند.

گروه تروریستی داعش دراین ولایت ویدئویی را منتشر کرده که نشان می‌دهد این گروه به کودکان و نوجوانان در ولایت غور آموزش‌های نظامی می‌دهند و آنها نیز با داعش بعیت می‌کنند.

در این ویدئوی چهار دقیقه‌ای حدود 100 تن که تعداد بسیاری از نواجوانان و کودکان نیز در آن به چشم می‌خورند بعد از تمرینات نظامی در آهنگی با تکرار کلمات عربی بیعت خود را با البغدادی اعلام می‌کنند.

«غلام مصطفی محسنی» فرمانده پلیس این ولایت گفت که گروه تروریستی داعش در شمال «فیروزکوه» در حال ساخت پایگاه است.

چند ماه قبل نزدیک به 33 تن از غیرنظامیان افغان از سوی جنگجویان این گروه تروریستی تیرباران شدند و دولت مرکزی قول رسیدگی به این موضوع را داد اما با این وجود هیچ اقدام نظامی علیه این گروه تروریستی انجام نشده است.

از سوی هم «عبدالحمید ناطقی» از اعضای شورای ولایتی غور به خبرگزاری «جمهور» نیز گفته است که گروه تروریستی داعش در این ولایت حضور واقعی ندارد بلکه گروه‌های مسلح غیرمسئول در پوشش داعش در این ولایت فعالیت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала