پوتین: گروه تماس سازمان شانگهای باید فعالیت خود را با افغانستان دوباره آغاز کند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر نتائیج گردهمایی بین المللی اقتصادی پتیربورگ - 2017
نتائیج گردهمایی بین المللی اقتصادی پتیربورگ - 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در نشست سران کشورهای عضو شانگهای گفت: پیشنهاد می کنیم فعالیت گروه تماس سازمان همکاری شانگهای با افغانستان که در سال 2009 متوقف شد، از سرگرفته شود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست سران کشورهای عضو سازمان  همکاری شانگهای در «آستانه» گفت: از سرگیری فعالیت گروه تماس سازمان همکاری شانگهای با افغانستان باید از سر گرفته شود.

وی گفت: بدون شک، کلید دستیابی به ثبات در منطقه بستگی به امور افغانستان دارد و راه حل نظامی بحران این کشور را از بین نخواهد برد.

دیدار پوتین با نخست وزیر پاکستان در نشست آستانه - اسپوتنیک افغانستان
دیدار پوتین با نخست وزیر پاکستان در نشست آستانه

پوتین افزود: روسیه مانند همه شرکای دیگر خود در سازمان شانگهای خواستار راه حل سیاسی موضوع افغانستان می‌باشد.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: از این رو پیشنهاد می کنیم که فعالیت گروه تماس سازمان همکاری شانگهای با افغانستان که در سال 2009 متوقف شد، از سرگرفته شود.

وی ادامه داد: الحاق هند و پاکستان به عضویت ثابت سازمان شانگهای، این سازمان را در حوزه های سیاسی، اقتصادی و انسان دوستی قویتر خواهد  کرد.

رئیس جمهور روسیه در پایان با بیان اینکه هند و پاکستان در کمتر از 2 سال تمام شرایط لازم برای الحاق به سازمان همکاری شانگهای را انجام دادند، تصریح کرد، در حال حاضر وظیفه ما این است که به شرکای جدید خود برای ورود به این سازمان کمک کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала