پارلمان افغانستان برای میانجیگری با معترضین کابل وارد عمل می‌شود

© Photo / Jawed A kargarپارلمان افغانستان برای میانجیگری با معترضین کابل وارد عمل می‌شود
پارلمان افغانستان برای میانجیگری با معترضین کابل وارد عمل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از اصرار فرماندهی نیروهای عمومی امنیتی کابل برای برخورد فیزیکی با تجمع معترضان ناامنی‌های کابل پارلمان افغانستان از فرمانده فرماندهی نیروهای عمومی امنیتی کابل خواسته است تا به نمایندگان افغان برای مذاکره با معترضان فرصت دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «گل‌نبی‌ احمدزی» فرمانده عمومی نیروهای امنیتی شهر کابل اعلام کرد شورای ملی افغانستان خواستار فرصت برای مذاکره با سازمان‌دهندگان تجمع اعتراضی موسوم به «رستاخیز تغییر» شده‌ است.

وی در ادامه افزود: فرماندهی عمومی نیروهای امنیتی و دفاعی در کابل منتظر نتایج گفت‌وگوها بین نمایندگان پارلمان و اعضای این جنبش هستند.

ژنرال احمدزی گفت: موانع موجود در اماکن عمومی برای رفع مزاحمت و به دلایل امنیتی باید هر چه سریعتر برداشته و چادرهای تحصن برچیده شود، به همین دلیل نمایندگان پارلمان خواستار فرصت برای مذاکره با آنها شده است.

فرمانده عمومی نیروهای امنیتی و دفاعی شهر کابل تاکید کرد که باید این موانع و مزاحمت‌ها برای مردم شهر پایان یابد و امیدوار است که گفت‌وگوی نمایندگان افغان نتیجه داشته و این موضوع به طور مسالمت آمیز حل شود.

از سویی هم یک نفر از رهبران  معترضین به «رادیوآزادی» گفت: تعدادی از نمایندگان معترضان با 34 نفر از نمایندگان افغان و رئیس پارلمان دیدار کرده‌اند.

«عمراحمد پروانی» یکی از معترضان به ناامنی‌های اخیر شهر کابل گفت: نمایندگان پارلمان تمام خواسته‌های معترضان را مورد توجه قرار داده و بعد از رایزنی در پارلمان به حکومت افغانستان این خواسته‌ها را ارائه می‌دهند.

وی در ادامه افزود: جنبش معترضان خواسته‌های خود را با جامعه جهانی نیز در میان گذاشته و خواستار پادرمیانی برای حل این بحران شده است.

جنبش معترضان به ناامنی کابل موسوم به جنبش رستاخیز تغییر پس آن تشکیل شد که بر اثر تیراندازی به تظاهرات کنندگان معترض به انفجارهای اخیر کابل هفت نفر از جمله پسر معاون سنای افغانستان کشته و بیش از 12 نفر زخمی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала