تصرف منطقه استراتیژیک قره شیخی فاریاب توسط طالبان

© AP PhotoАфганские талибы с оружием. Архивное фото
Афганские талибы с оружием. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات محلى در ولايت فارياب مى گويند، که منطقه استراتژيک قره شيخی در ولسوالی خواجه سبزپوش اين ولايت شب گذشته به دست طالبان سقوط کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، عبدالله معصومی ولسوال خواجه سبزپوش ولايت فارياب گفت، که اين منطقه پس از آن سقوط کرد که در پی عدم همکاری و خروج نيروهای اردوی ملی از منطقه، نيروهای خیزش مردمی نيز محل را ترک کردند.

ترور قومندان ارشد نیروهای مردمی ولسوالی کوهستان فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
ترور قومندان ارشد نیروهای مردمی ولسوالی کوهستان فاریاب

يکی از نيروهاى خيزش های مردمی گفت که در حمله ديشب طالبان، سه نفر شان کشته شده  و دو تن زخمی گرديدند و سه منزل مسگونی حريق شد.

موصوف افزود:- "ما توقع داشتيم که دولت به داد ما ميرسد و نيروهای کمکی می فرستد؛ اما بر خلاف آنچه که اردوی ملی در منطقه داشت، بيرون کرد و ما نيز مجبورشديم از ساحه بيرون شويم".

اما جنرال جنت گل کروخيل قوماندان لوای اول قول اردی 209 شاهين گفت که عامل سقوط قره شيخی، خيزش های مردمی است؛ بخاطر امتيازگيری محلات شانرا ترک می کنند و اردوی ملی نيروی اضافی ندارد که  در بين قريه جات و در برابر دروازه هر خانه، يک تن را مستقر سازد.

او افزود: "اردوی ملی در جایى موقعيت اتخاذ کرده است که بتواند از شاهراه عمومی، پوسته های امنيتی و از خيزش های مردمی به درستی حمايت نمايد."

ازسويى هم شماری از مقام های امنيتی و قوماندانان نيروهاى خيزش های مردمی در ولسوالی خواجه سبزپوش، از پيشروی طالبان به سوی مرکز ولسوالی خبر داده و  هشدار می دهند که چهار طرف شان محاصره شده و اگر رهبری ولايت نيروی کمکی اعزام نکند، مردمانی که از دولت حمايت کرده اند قتل عام مى شوند.

هاشم باتور بيگ قوماندان امنيه خواجه سبزپوش به پژواک گفته است، که پس از سقوط منطقه مهم قره شيخی طالبان از سه استقامت حملات شانرا بالای مواضع نيروهای امنيتی و خيزش مردمی آغاز کردند و پيشروى هايى نيز کرده اند.

باتور بيگ افزود:- "تا آخرين مرمی در برابر طالب می جنگم و  تا زنده استم هرگز اجازه نمی دهم  مردمم زير شکنجه طالبان قرار گيرند؛ اما پيش از آنکه فاجعه خونين رخ دهد، رهبری ملکی و نظامی ولايت به داد شان رسيدگی کرده نيروی کمکی اعزام نمايند."

وی افزود، که همين اکنون ده ها فاميل از ترس جان شان خانه و کاشانه خود را ترک کرده و در تاريکی شب، برای زنده ماندن به هر طرف روان هستند.

اما عبدالمقيم راسخ معاون و سرپرست مقام ولايت فارياب، اطمينان ميدهد که نيروهای مستقر در خواجه سبزپوش، حمايت مى شوند نيروهای لازم آماده شده در حال حرکت هستند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала