هکرهای روسیه به دست داشتن در بحران قطر متهم شدند

© Fotolia / Apopsهکرهای روسیه به دست داشتن در بحران قطر متهم شدند
هکرهای روسیه به دست داشتن در بحران قطر متهم شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات آمریکا مدعی شدند که هکرهای روسیه در حمله سایبری به خبرگزاری رسمی قطر و انتشار یک گزارش خبری جعلی بر روی وبگاه آن که باعث بروز بحران کنونی میان دوحه و کشورهای جهان عرب شد، دست داشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " سی ان ان" مقامات آمریکا با استناد به داده های بدست آمده از تحقیقات خود مدعی شدند که هکرهای روسیه در حمله سایبری به خبرگزاری رسمی قطر و انتشار یک گزارش خبری جعلی بر روی وبگاه آن که باعث بروز بحران کنونی میان دوحه و سایر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس شد، دست داشتند.

مقامات دولتی قطر و آمریکا می گویند که «اداره تحقیقات فدرال» آمریکا- اِف بی آی- به تازگی تیمی از مأموران تحقیق خود را به منظور کمک به روند تحقیقات پیرامون حمله هکری اخیر به وبگاه خبرگزاری رسمی قطر، به دوحه اعزام کرد.

مقامات آمریکا مدعی شدند که اطلاعات بدست آمده توسط آژانسهای امنیتی آمریکا نشان می دهند هکرهای روسیه در حمله سایبری دو هفته پیش به وبگاه خبرگزاری رسمی قطر دست داشتند.

طرح ادعاهایی مبنی بر نقش هکرهای روسیه در بروز بحران در روابط میان کشورهای حاشیه خلیج فارس، نگرانیهای مطروحه از سوی آژانسهای اطلاعاتی و مجری قانون آمریکا مبنی بر تداوم حملات سایبری- هکری روسیه علیه متحدان واشنگتن را تقویت می کند.

هنوز مشخص نیست که آیا آمریکا با دنبال کردن ردِّ عاملان حمله سایبری به خبرگزاری قطر، به سازمانهای تبهکاری روسیه رسیده است یا سرویسهای امنیتی این کشور.

به رغم طرح این ادعاها، «اِف بی آی» و «آژانس اطلاعات مرکزی» آمریکا (CIA) از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

سخنگوی سفارت قطر در واشنگتن نیز گفت که روند تحقیقات همچنان ادامه دارد و نتایج آن به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

دولت قطر اعلام کرده است که گزارش خبری منتشره بر روی وبگاه خبرگزاری رسمی این کشور- روز ۲۳ ماه می- اظهاراتی جعلی را به حاکم این کشور نسبت داد که از روابط دوستانه با ایران و اسرائیل و تردید در خصوص تداوم ریاست جمهوری ترامپ حکایت می کرد.

این در حالی است که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر به سی اِن اِن گفت که اِف بی آی هک و انتشار اخبار جعلی بر روی خبرگزاری رسمی قطر را تأیید کرده است.

با این حال، کشورهای عربستان سعودی و امارات تا حدودی در واکنش به انتشار این گزارش خبری جعلی، روابط سیاسی و اقتصادی خود را با قطر قطع کرده اند که این امر، به بروز بحرانی وسیعتر دامن زده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала