ویکی‌لیکس: امریکا از حمایت قطر و عربستان از داعش اطلاع داشت

© REUTERS / Lucy Nicholsonویکی‌لیکس: امریکا از حمایت قطر و عربستان از داعش اطلاع داشت
ویکی‌لیکس: امریکا از حمایت قطر و عربستان از داعش اطلاع داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سایت افشاگر ویکی‌لیکس با نشر نامه‌ها هیلاری کلنتون اعلام کرده است که دولت امریکا از حمایت مالی و کمک تخنیکی قطر و عربستان سعودی به گروه داعش اطلاع داشت.

به گزارش اسپوتنیک، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق ایالات متحده امریکا در یکی از نامه‌های که در ماه اگست سال 2014 به جون پودستا، مشاور رییس جمهور باراک اوباما، فرستاده بود، درمورد اوضاع در عراق و سوریه و همچنان مبارزه با داعش نوشته است. کلینتون علاوه بر موضوعات دیگر، درمورد نیاز به استفاده از ابزارهای سنتی دیپلوماتیک و اطلاعاتی امریکا برای "ایجاد فشار بالای حکومت‌های قطر و عربستان سعودی، که بطور پنهانی از گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌ها افراط گرای سنی در منطقه حمایت می‌کنند"، نیز نوشته بود.

به تاریخ 5 جون، مصر، عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی با متهم ساختن قطر به حمایت از گروه‌های تروریستی و بی‌ثباتی در منطقه، قطع روابط دیپلوماتیک شان را با این کشور اعلام کردند. مقامات بخش شرقی لیبی، یمن و همچنان مالدیو روابط دیپلوماتیک شان را با این امارت قطع کردند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که انقره از این تصمیم کشورهای عربی متاسف شده است و این کشورها را به ادامه مذاکرات فرا خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала