تصویربرداری که در روز انفجار در کابل مفقود شده بود، شهید شده است

© Sputnik / M. Naderiتصویربرداری که در روز انفجار در کابل مفقود شده بود، شهید شده است
تصویربرداری که در روز انفجار در کابل مفقود شده بود، شهید شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبر شهادت تصویربردار پرس تی‌وی در کابل که در حادثه تروریستی موتربم روز چهارشنبه در کابل ناپدید شده بود، تأیید شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، رحمت‌الله حق یار، برادر تصویربردار پرس تی‌وی گفت که پس از شش روز از مفقود شدن حبیب الله حسین زاده، از روی اسناد و مدارک پیدا شده در بین باقیمانده اجساد، مشخص شد که وی به شهادت رسیده است.

به گفته رحمت‌الله، برادرش صبح زود روز چهارشنبه  مورخ 10 جوزا، خانه را به مقصد دفتر کارش در ساحه‌ وزیر اکبر خان ترک کرده بود و امروز پس از شش روز، جسد وی شناسایی شد.
در انفجار نیرومندی که صبح روز چهارشنبه 10 جوزا در چهارراهی زنبق منطقۀ دیپلوماتیک نشین کابل رخ داد بالاتر از 80 تن شهید و حدود 400 تن دیگر زخمی شدند.
در میان جان باختگان سه تن از کارمندان رسانه یی نیز مشمول هستند. در کنار این سه تن 14 تن از کارمندان رسانه یی دیگر نیز زخم برداشته اند.
تلویزیون های طلوع، بی.بی.سی و پرس تی وی، سه کارمند شان را از دست دادند، در کنار این 5 کارمند بی بی سی، 4 کارمند طلوع، 3 کارمند تلویزیون یک، یک کارمند تلویزیون ملی و مسوول خبرگزاری صدا و سیما درکابل در این رویداد خونین زخمی شدند.

این در حالیست که در ماه سپتمبر سال 2011 ، فرهاد قدسی تصویربردار دیگر شبکه پرس تی‌وی نیز  در اثر اصابت یک راکت به دفتر کارش در کابل شهید شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала