در جنگ افغانستان آمریکا در حال باخت است

© East News / ASSOCIATED PRESS/FOTOLINKPatrick Buchanan, adviser to Richard Nixon
Patrick Buchanan, adviser to Richard Nixon - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا پیتریک بیوکنن در یادداشتی نوشت: آمریکا باید نیروهای خود از افغانستان را خارج کند؛ زیرا مشغول جنگی است که به آهستگی در حال باختن آن است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم ، «پتریک بیوکنن» تحلیلگر سیاسی محافظه‌کار و نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا در یادداشتی نوشت: آمریکا باید نیروهای خود از افغانستان را خارج کند؛ زیرا مشغول جنگی است که به آهستگی در حال باختن آن است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم ، «پتریک بیوکنن» تحلیلگر سیاسی محافظه‌کار و نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به حمله تروریستی چهارشنبه گذشته در شهر کابل که منجر به کشته شدن حدود 100 نفر و زخمی شدن بیش از 460 تن شد ، هدف این حمله تروریستی را اینطور عنوان کرد که تروریست‌ها با این حمله می‌خواستند به مردم افغانستان نشان دهند که حتی صندلی حکومت وحدت ملی نیز امن نیست.
وی افزود: این حمله همچنین حاوی پیام دیگری برای آمریکا هم بود که پس از هزینه صدها میلیارد دلاری و کشته شدن 2000 نظامی آمریکایی در طی این 15 سال، واشنگتن در فاصله زیادی با پیروزی نسبت به همیشه قرار دارد.
تحلیلگر آمریکایی نوشت: با وجود اعزام نیروها و تخصیص منابع بیشتر «باراک اوباما» به افغانستان، طالبان اکنون مناطق بیشتری را نسبت به سال 2001 تحت کنترل خود دارد.
بیوکنن در ادامه می‌نویسد: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هنوز سیاست خود در قبال افغانستان را مشخص نکرده است، اما مشاورین و مقامات نظامی وی درخواست اعزام چند هزار نیروی بیشتر به افغانستان را دارند در حالی که فشارهایی از طرف کنگره آمریکا برای مقابله با طرح افزایش نیروها نیز وجود دارد.
«استنی هویر» که از رهبران حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا است نیز می‌گوید که رئیس‌جمهور آمریکا باید توضیح دهد که قصدش از اعزام نیروهای اضافی به افغانستان چیست؟ چگونه رسیدن به این اهداف را تضمین می‌کند و چطور می‌خواهد هزینه افزایش نظامی‌گری را بپردازد؟
«دیک دوربین» دومین مقام ارشد دموکرات در کنگره آمریکا نیز همین اظهارات را تکرار کرد.
دوربین درباره افزایش نیروهای بیشتر به افغانستان گفت: ما میلیاردها دلار هزینه کرده‌ایم و هزاران آمریکایی نیز جان خود را در افغانستان از دست داده‌اند. 15 سال است که درگیر این جنگ هستیم، اما هنوز در حال بررسی آن هستیم که چطور این جنگ ممکن است پایان مطلوبی برای آمریکا و مردم افغانستان داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала