روابط آلمان و آمریکا تحت ریاست ترامپ از نگاه شهروندان آلمانی

© AFP 2023 / Saul Loebروابط آلمان و آمریکا تحت ریاست ترامپ از نگاه شهروندان آلمانی
روابط آلمان و آمریکا تحت ریاست ترامپ از نگاه شهروندان آلمانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اکثر شهروندان آلمانی روابط بین آلمان و آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ رادر یکی از بدترین شرایط خود می‌دانند.

به گزارش سپوتنیک،خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" مینویسد، بر اساس جدیدترین نظرسنجی که به  سفارش زد دی اف و روزنامه "تاگس اشپیگل" انجام شده است مناسبات بین آمریکا و آلمان به اعتقاد اکثر آلمانی ها به یک نقطه عمیق رسیده است. بیش از دو سوم شهروندان آلمانی (68 درصد) این روابط را بد ارزیابی می کنند که چنین دیدگاهی در بین شهروندان آلمانی بی سابقه بوده است.

این در حالی است که کمی قبل از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا تنها 14 درصد شهروندان آلمانی چنین دیدگاهی داشتند.

در یک نظرسنجی مربوط به اکتبر سال 2016 نیز 82 درصد شهروندان آلمانی روابط بین آمریکا و آلمان را خوب ارزیابی می کردند. حالا تنها 29 درصد شهروندان آلمانی چنین دیدگاهی دارند. بیش از دو سوم شهروندان (69 درصد) حالا تردید دارند که آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ شریک مطمئنی در امنیت اروپا باشد.

اکثریت قریب به اتفاق شهروندان آلمانی (79 درصد) نیز بخصوص همکاری های بین المللی در موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوایی، تروریسم و پناهندگان را از طریق سیاست رئیس جمهور آمریکا به شدت در معرض خطر ارزیابی می کنند.

بر اساس این نظر سنجی  اکثر شهروندان آلمانی (89 درصد) به عنوان واکنشی در برابر اقدامات ترامپ همچنین انتظار همکاری های قدرتمندانه تر در اتحادیه اروپا را دارند.

این نظر سنجی همچنین به وضعیت احزاب در آلمان حدود 4 ماه مانده به انتخابات پارلمانی نیز پرداخته است. بر این اساس اگر یکشنبه آینده انتخابات پارلمانی در این کشور برگزار شود احزاب متحد مسیحی می توانند امیدوار به کسب 39 درصد آراء و حزب سوسیال دموکرت هم 25 درصد آراء را به دست آورند. چپ ها بدون تغییر 9 درصد آراء، سبزها هفت درصد و حزب لیبرال دموکرات نیز 8 درصد آراء را بدست خواهند آورد. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم می تواند با یک پله صعود 8 درصد آراء شهروندان را بدست آورد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی محبوبیت مرکل برای صدر اعظمی آلمان در بین شهروندان افزایش پیدا کرده و 59 درصد شهروندان خواستار صدر اعظمی مجدد وی هستند و 31 درصد نیز مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات را برای این سمت مناسب می دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала