حکمتیار: با کسانی بجنگید که با شما در جنگند!

© AFP 2023 / Behrouz Mehriحکمتیار: با کسانی بجنگید که با شما در جنگند!
حکمتیار: با کسانی بجنگید که با شما در جنگند! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی در واکنش به انفجار کابل گفت: به نظر برخی جاهلان از طریق خشونت می‌شود به اسلام خدمت کرد در حالی که کار اصلی پایان دادن به جنگ است.

به گزارش اسپوتینک به نقل از تسنیم، گلبدین حکمتیار در واکنش به انفجار «چهارراه زنبق» در کابل اعلام کرد که کار اصلی ما پایان دادن به جنگ در افغانستان است زیرا تمام مشکلات برخاسته از جنگ جاری در این کشور است.
رهبر حزب اسلامى افغانستان درباره عاملان این حمله گفت: «برخی افراد تصور می‌کنند که با انجام چنین عملی "مستقیم به بهشت می‌روند"، در سینه آنها سنگ و در مغز این افراد زهر است».
وی افزود: عاملان این حمله قاتلان اجیر بیگانه‌ها هستند که به خدا و اسلام ایمان ندارند و انسانیت را نیز نمی‌شناسد.
حکمتیار اظهارداشت: برخی از افراد جاهل فکر می‌کنند که با کشتار مردم به اسلام خدمت می‌کنند در حالی که اسلام حکم به تامین امنیت غیرنظامیان داده است و خداوند متجاوزان را دوست ندارد.
رهبر حزب اسلامی در حالی کشتار غیرنظامیان را محکوم کرده که توسط نهادهای حامی حقوق بشر و فعالان مدنی در افغانستان به قتل غیرنظامیان و مسئول موشک‌باران و تخریب شهر کابل در جریان جنگ‌های داخلی دهه 1990 شناخته شده است.
براساس گزارش سازمان جهانی «صلیب‌سرخ» در حملات راکتی حکمتیار به شهر کابل در جنگ‌های داخلی بیش از 1800 نفر کشته و 800 تن دیگر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала