بعد از نشر پیام تلویزیونی «عبدالله عبدالله» تظاهرات مردمی پایان یافت

© Sputnik / D.FuladiАнтиправительственная демонстрация в Кабуле за отставку президента страны Ашрафа Гани
Антиправительственная демонстрация в Кабуле за отставку президента страны Ашрафа Гани - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی دولت افغانستان با انتشار پیام تلویزیونی گفت که دولت آماده است تا با نمایندگان معترضان در باره خواسته های آنان، گفت و گو کند و دقایقی بعد از این پیام، تظاهرات مردم به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا گزارش ایرنا، تظاهرکنندگان که با برپائی چادرهای صحرائی در اطراف کاخ ریاست جمهوری دست به تحصن زده بودند، پس از پذیرش دولت برای گفت و گو با نمایندگان تظاهرکنندگان و سخنرانی «احمدضیاء مسعود»، نماینده پیشین رئیس جمهوری در امور اصلاحات و حکومت داری خوب به تظاهرات خود پایان دادند.
با وجود پراکنده شدن مردم از خیابان های اطراف کاخ ریاست جمهوری، اما ماموران امنیتی در این خیابان ها به طور گسترده ای حضور دارند و خیابان واقع در غرب کاخ ریاست جمهوری به روی خودروها هنوز مسدود است.
مردم کابل از ساعت 10 صبح امروز (جمعه) در اعتراض به گسترش ناامنی ها در افغانستان، به ویژه انفجار مهیب روز چهارشنبه پایتخت دست به تظاهرات اعتراض آمیز علیه دولت زدند.
تظاهرکنندگان شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «ما عدالت و امنیت می خواهیم» سرمی دادند و پارچه نوشته ای مبنی بر درخواست استعفای رئیس جمهوری و رئیس اجرائی دولت، در دست داشتند.
دسته ای از معترضان خشمگین به بیمارستان «ایمرجنسی» کابل در منطقه وزیراکبرخان هجوم بردند و جسد دو تن از کشته شدگان در تظاهرات امروز را به میان جمعیت آوردند.
تظاهرات امروز مردم کابل به خشونت کشیده شد و منابع خبری افغانستان گزارش دادند که 5 تن از معترضان براثر شلیک گلوله کشته شدند و 11 تن دیگر زخمی شدند و حال دو تن از زخمی ها وخیم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала