پوتین: در برابر جابجایی سیستم راکتی امریکا بیکار نمی نشینیم

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время встречи с представителями мировых информационных агентств на ПМЭФ-2017
Президент РФ Владимир Путин во время встречи с представителями мировых информационных агентств на ПМЭФ-2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه جابجایی سیستم ضد راکتی امریکا در آلاسکا و کوریای جنوبی را چالشی برای منطقه می داند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت، که مسکو جابجایی سیستم ضد راکتی امریکا در آلاسکا و کوریای جنوبی را چالشی می‌داند که بایستی به آنها از طریق تقویت نیروهایش در منطقه پاسخ بدهد. 

پوتین هکرها را با هنرمندان مقایسه کرد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین هکرها را با هنرمندان مقایسه کرد

پوتین که در حاشیه یک همایش اقتصادی در شهر «سن‌پترزبورگ» در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت، که روسیه در برابر اقدام دیگر کشورهایی که در حال افزایش توانمندی‌های نظامی‌شان در نزدیکی مرزهای اروپایی این کشور هستند بیکار و نظاره‌گر نمی‌نشیند. 

روسیه پیش از این اعلام کرده بود، که توسعه برنامه هسته‌ای کوریای شمالی نباید به بهانه‌ای تبدیل شود که امریکا با استفاده از آن سیستم ضد راکتی خود را در شبه‌جزیره کوریا جابجا کند.

امریکا بیش از یک ماه پیش، سیستم پرتاب راکت و دیگر سخت‌افزارهای نظامی لازم برای راه‎اندازی سامانه دفاعی ضد راکتی «تاد» را در کوریای جنوبی مستقر کرد.

پوتین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت، کوریای شمالی هم آزمایشات راکتی خود را متوقف کند، امریکا دست از سامانه «تاد» نمی‌کشد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала