تلفات و چگونگی حمله تروریستی در چهار راهی زنبق در کابل

© REUTERS / Mohammad IsmailПострадавший в результате взрыва в Кабуле
Пострадавший в результате взрыва в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انفجار روز چهارشنبه تاریخ 31 می 2017 ،تانکر تخلیه فاضلاب مملو از مواد منفجره تلفات بسیار زیادی را برجا گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، این حمله تروریستی وحشیانه حوالی ساعت 8:30 به وقت محلی در فاصله میان سرک هفدهم وزیر محمد اکبرخان و چهار راهی زنبق که قصر ریاست جمهوری، سفارت جرمنی، سفارت ایران و کمپ ایگر مربوط نیروهای خارجی در نزدیکی قرار دارد، رخ داد.
وزارت صحت عامه اعلام کرد که در نتیجه این حمله حدود 100 تن کشته و بیش از 350 تن دیگر زخمی شده و به شفاخانه های ایمر جنسی عاجل، جمهوریت، وزیر اکبر خان انتقال یافتند.
گفته می شود بیشتر تعداد قربانیان این حمله تروریستی کارمندان شرکت مخابراتی روشن می باشند. یکی از کارمندان این شرکت که در کنار موترش که در این حادثه کاملا از بین رفته است ایستاده بود به اسپوتنیک گفت:

این حمله تروریستی علاوه بر تلفات جانی، تلفات مالی هنگفتی را نیز بر جا گذاشت. طبق اطلاعات اولیه، حدود 1500 تن مواد منفجر در این موتر تخلیه فاضلاب منفجر شد که در نتیجه آن صد ها موتر ، شيشه ها و ديوارهاى برخى از ساختمانهاى دولتى، غيردولتى و منازل رهايشى تا فاصلۀ چند کيلومترى محل رويداد، از هم پاشيده است. در فاصله چند کیلومتری محل رويداد ساحات کلوله پشته، تایمنی وات، قلعه فتح الله، شهرنو، ده افغانان، مکروريان ها، شيرپور، بى بى مهرو، شیشه ها، کلکین و دروازه هاى برخى ساختمان ها و حتى اموال و اجناس شمارى از فروشگاه و دکانها ازهم ريخته که برعلاوۀ خسارات هنگفت مالى، و دربرخى موارد سبب جراحات تعدادی زیاد نیز گردیده است.
جنرال فاروق سریاور فیلسوف محمد صدیق افغان به خبرنگار اسپونتیک در کابل گفت:
ساختمان مخابراتی روشن، فروشگاه فرنیچر و دفتر فیلسوف محمد صدیق افغان و ساختمان عزیز بانک به شدت آسیب دیده و برخی از آنها کاملا از بین رفته است.
گارد عزیزی بانک که بر اثر این حمله جراحات زیادی دیده است به اسپوتنیک گفت:

متضررين حادثه امروز کابل درصحبت هاى با خبرنگاران در محل حادثه از رهبران حکومت خواستند تا بى تفاوتى را دربرابرمردم کنارگذاشته در زمينه توجه جدى کند؛ تا ديگرنظيرحوادث شاه شهيد کابل، حادثه امروز وده ها حوادث خونين ديگر درکابل تکرارنشده ومردم بيگناه قربانى نشوند.
علاوه براین برخی از نمایندگان ولسی جرگه و فعالانی از رهبران حکومت وحدت ملی را ناتوان خوانده از آنها خواستند تا از مقام شان کناره گیری کنند.
ازسويى هم پس از وقوع حادثه خونين ، صدها باشنده کابل بخاطر پیدا کردن سرنخی از عزيزان شان درمقابل دروازه شفاخانه های ایمرجنسی، وزیر اکبرخان، عاجل ابن سینا و سایر مراکز صحى دولتی و خصوصی، سرگردان بودند.
یک مادر که رقمی نداشت که روی پایش بایستاد و اشک از چشمایش جاری بود به اسپوتنیک گفت: فیلم همان خانمی که گریان می کرد.
وی هنوز نمیدانست که آیا پسرش زنده است و یا شهید شده است.
شهروندان کابل از وقوع این حمله به شفاخانه ها رفته و برای زخمیان این حادثه خون اهدا کردند، یکی از این اهداکنندگان خون گفت:
گفته می شود این مرگبارترین حمله تروریستی در کابل می باشد. تنها 105 زخمی و 40 کشته به شفاخانه محمد وزیر اکبر خان انتقال یافته زخمیانی این شفاخانه در گفتگو با اسپونتیک از وضعیت نابسامان شفاخانه ها و کمبود امکانات شکایت کردند. رئیس شفاخانه محمد وزیر اکبر گفت در پاسخ به این شکایات گفت:
سخنگوی طالبان در بیانیه گفت: انفجار مهیب و بزرگ قبل از ظهر امروز در شهرکابل رخ داد که صدها تن در آن کشته وزخمی شدند و هدف آن نیز معلوم نیست. این انفجار هیچ ربطی با مجاهدین امارت اسلامی ندارد، نه مجاهدین ما در این رویداد دست دارند ونه هم مجاهدین اجازه دارند که در جا های بی هدف چنین انفجارها را انجام دهند.
اینکه رویداد مربوط کی ها خواهد بود بعداً آشکار خواهد شد، ولی امارت اسلامی هر آن حمله، تخریب و انفجار را نکوهش میکند که هدف آن متضرر شدن مردم ملکی باشد و هیچ هدف مشروع را در قبال نداشته باشد.
گروه تروریستی داعش پس از نشر رد مسئولیت این حمله از سوی طالبان، مسئولیت این حمله وحشیانه به عهده گرفت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала