نشست هلیکوپترهای ناشناس در هماهنگی با امریکا صورت می‌گیرد

© AP Photo / Abraham Caro Marinنشست هلیکوپترهای ناشناس در هماهنگی با امریکا صورت می‌گیرد
نشست هلیکوپترهای ناشناس در هماهنگی با امریکا صورت می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان مسایل سیاسی و نظامی بدین باور اند که حریم فضایی افغانستان توسط امریکا کنترول می شود و امریکا درباره تمامی نشست و برخاست طیاره‌ها و هلیکوپترها در سراسر کشور آگاهی کامل دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، وحید مژده کارشناس مسایل سیاسی و نظامی در افغانستان گفته است که نشست هلیکوپترهای ناشناس در مناطق زیر کنترول طالبان بدون هماهنگی امریکا امکان پذیر نیست و این نشست های مشکوک هلیکوپترهای ناشناس به خواست امریکا صورت می گیرد.
از چندی بدین سو گزارش هایی به نشر رسیده که هلیکوپترهای ناشناس در مناطق زیر کنترول طالبان نشست و برخاست دارند و طالبان را حمایت می کنند.
حکومت، گزارش ها درباره نشست هلیکوپترهای در مناطق زیرکنترول طالبان را رد کرده است اما مسوولان محلی در برخی از ولایت ها کشور گفته اند که شب هنگام هلیکوپترهای مشکوک ناشناس در مناطقی که طالبان و مخالفان مسلح نفوذ دارند نشست و برخاست دارند.
نمایندگان مردم در شورای ملی بارها از این مساله به شدت ابراز نگرانی کرده اند و خواهان پاسخگویی حکومت در این باره شده اند.
آقای مژده افزود: "به دلیل کنترول شدید حریم فضایی کشور توسط نیروهای امریکایی نشست و برخواست این هلیکوپترها بدون هماهنگی با نیروهای امریکایی ناممکن می باشد واین نشست و برخواست های مشکوک به خواست امریکایی‌ها صورت می گیرد".
گفتنی است که پیش از این روسیه نیز گفته بود که کسانی که کنترول حریم فضایی افغانستان را در اختیار دارند باید درباره نشست هلیکوپترهای ناشناس در مناطق زیر کنترول طالبان به مردم افغانستان پاسخ دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала