برای نخستین بار در ناسا تصمیم گرفته شد که آفتاب را «لمس» کنند

© Photo / ESA/Hubble & NASAИзображение далекой галактики под названием "Колесо телеги" (Cartwheel Galaxy), сделанное с помощью космического телескопа НАСА Hubble
Изображение далекой галактики под названием Колесо телеги (Cartwheel Galaxy), сделанное с помощью космического телескопа НАСА Hubble - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«ناسا» شرکت ملی هوانوردی و فضای ایالات متحده امریکا پروژه برای لمس کردن اتمسفر خورشید راه اندازی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ناسا در وب سایت خود نوشت: هدف از ماموریت کاوشگر خورشیدی پلاس « Solar Probe Plus» بدست آوردن فعالیت های خورشیدی است. این کار به احتمال زیاد برای کمک مردم و پیش بینی شیوع طوفان های مقناطیسی زمین است.

SunCube miniature satellite - اسپوتنیک افغانستان
ساخت سبک ترین ماهواره جهان

این دستگاه که به نام «لمس» برای نزدیک شدن به خورشید در ماه اگوست 2018 راه اندازی می شود. این کاوشگر خط سیر خود را به مدت هفت سال تنظیم خواهد کرد، تا با استفاده از میدان گرانشی زهره جایی که او هفت بار در آنجا خواهد رفت به خورشید به اندازه شش میلیون کیلومتر نزدیک شود و این کمتری فاصله خواهد بود که یک کاوشگر به خورشید نزدیک می شود.

این کاوشگر تحمل دمای 1400 درجه سانتیگراد را خواهد داشت. برای این منظور مهندسان سپر حرارتی با ضخامت 11.5 سانتی متر را زا مواد کامپوزیت فیبر کاربن را پیشنهاد کرده اند. علاوه بر این، دستگاه با سیستم گردش آب مجهز خواهد بود که برای کاهش اثرات تابش خورشیدی دستگاه استفاده خواهد شد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала