وزیر اماراتی: بحران شدید کشورهای حوزه خلیج فارس را تهدید میکند

© AP Photo / Kamran Jebreiliوزیر اماراتی: بحران شدید کشورهای حوزه خلیج فارس را تهدید میکند
وزیر اماراتی: بحران شدید کشورهای حوزه خلیج فارس را تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی روز یکشنبه در صفحه شبکه اجتماعی توئیتر خود نوشت که کشورهای حوزه خلیج فارس با بحران شدید و فتنه ای مواجه شده اند که خطر بزرگی با خود به همراه دارد.

اسپوتنیک به نقل از العالم، قرقاش در توئیت خود بدون نام بردن از شخص یا کشوری نوشت: کشورهای شورای همکاری با بحران شدید و فتنه جدیدی روبه رو استند که در داخل خطر بزرگی به همراه دارد و دفع این فتنه نیازمند تغییر رفتار، اعتماد سازی و بازگردان مقبولیت است.

وی بدون اشاره مستقیم به بلند پروازی های برخی کشورهای عربی افزود: در بحبوحه بحران های کنونی منطقه و خطرهای پیرامونی که ما را فرا گرفته است، ما خواستار یکپارچکی و اتحاد هستیم. راه درست با صراحت، مقبولیت و اعتماد سازی به دست می آید. وضعیت و ثبات ما از طریق وحدت و درستی رویکرد حاصل می شود. ما در شرایط مانند حباب فریبنده ای زندگی نمی کنیم که تهدیدات آن تنها متوجه کشور دوست و همسایه ما باشد، اگر خطری باشد، همه ما را تهدید می کند؛ امنیت ما به هم مرتبط و متصل و آینده ما با هم گره خورده است.
قرقاش ادامه داد: راه حل بحران ایجاد شده میان یک کشور دوست با سایر کشورهای دوست، صداقت داشتن در نیت ها، پایبندی به تعهدات و تغییر سلوکی است که باعث ایجاد ضرر می شود و صفحه جدیدی را باز می کند که بازگشت از آن ممکن نیست.
بر اساس این گزارش، اقدامات اخیر قطر برای نزدیک شدن به ایران از جمله تماس تلیفونی امیر قطر با رئیس جمهوری ایران و تاکید دو طرف برای داشتن روابط استوار، تنش های شدیدی میان دوحه با عربستان و امارات ایجاد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала