رهگیری هواپیمای نظامی امریکا توسط جنگنده های چینی

© AP Photo / Ted S. Warrenجنگنده آمریکایی اف - 22
جنگنده آمریکایی  اف - 22 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالیکه مقام های امریکایی از رهگیری هواپیمای نیروی دریایی امریکا توسط دو فروند جنگنده چینی بر فراز دریای چین جنوبی خبر می دهند، اما وزارت دفاع چین این اظهارات را نادرست می داند.

به گزارش اسپوتنیک، مقام های نظامی امریکا به خبرگزاری رویترز گفته اند، که دو فروند جنگنده چینی به فاصله 180 متری هواپیمای امریکایی نزدیک شده است.

 این گزارش در حالی منتشر شده است، که وزارت دفاع چین روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای این موضوع را تکذیب کرد.
این خبرگزاری بدون ذکر نام مقام های امریکایی به نقل از آنها گفت که گزارش های اولیه حاکی است که یک فرونده هواپیمای امریکایی مدل «اوریون پی —س» که در 240 کیلومتری جنوب شرقی هنگ کنگ و در فضای بین المللی سرگرم پرواز بوده جنگنده های چینی آن را رهگیری کردند.

F-22 - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
مسابقه طیاره سو 35 روسی با اف-22 امریکائی

طبق این گزارش، گری راس سخنگوی پنتاگون واز فرماندهای نیروی دریایی امریکا در بیانیه ای با تائید اینکه این دو فروند جنگنده ها چینی بودند گفت که یکی از جنگنده های چینی درمقابل هواپیمای آمریکایی به پروازدر آمده که به دلیل اینکه قدرت مانور هواپیمای امریکایی را کاهش داده اقدامی خطرناک محسوب می شود. 
وزارت دفاع چین روز یکشنبه در صفحه رسمی شبه توئیتری خودweibo گزارش وزارت دفاع امریکا پنتاگون را در مورد رهگیری یک فرونده هواپیمای امریکایی برفراز دریای چین را نادرست خواند.
این وزارتخانه همچنین عملیات جت های چینی را یک اقدام حرفه ای و بی خطر دانست.
وزارت دفاع چین همچنین با تاکید براینکه ارتش امریکا باید اقدامات لازم برای جلوگیری از فعالیت های مخاطره آمیز را به کار گیرد گفت که چین از حاکمیت و امنیت دریای چین جنوبی حمایت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала