شوهرهمجنسگرای نخست وزیر لوکزامبورگ خود را بانوی اول این کشور تصور کرد

© AFP 2023 / Thierry CharlierПремьер-министр Люксембурга Ксавье Беттель
Премьер-министр Люксембурга Ксавье Беттель - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گوتیه دستونیه ، شوهر نخست وزیر لوکزامبورگ، که یک همجنس گرا است، در اجلاس سران ناتو در بروکسل - بلژیک برای عکاسی با همسران رهبران کشورهای عضو ناتو ایستاده شد .

گوتیه دستونیه ، شوهر نخست وزیر لوکزامبورگ، که یک همجنس گرا است، در اجلاس سران ناتو در بروکسل — بلژیک برای عکاسی با همسران رهبران کشورهای عضو ناتو ایستاده شد.
نشست سران ناتو در بروکسل، پایتخت بلژیک ؛ مهمانی که بیش از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری مریکا و همسرش ملانیا ترامپ نگاه‌ها را به خود جلب کرد. این مهمان ویژه کسی نبود جز بانوی اول لوکزامبورگ؛ بانویی که نه لوکزامبورگی بود و نه زن.
گوتیه دستونه معمار بلژیکی و همسر اگزاویه بتل، نخست وزیر لوکزامبوگ همسرش را در نشست سران ناتو که در بلژیک برگزار شد، همراهی کرد. حضور او در طول کنفرانس به همراه زنان سایر رهبران جهان، سوژه خبری بسیاری از رسانه‌های جهان شد.
اگزاویه بتل نخست‌وزیر کنونی لوکزامبورگ، متولد 3 مارچ 1973 و عضو حزب دموکراتیک این کشور است.او در سال 2013 و پس از نوزده سال نخست‌وزیری ژان-کلود یونکر به این سمت انتخاب شد. بتل پیش از آن شهردار شهر لوکزامبورگ، پایتخت دوک‌نشین لوکزامبورگ بود. اگزاویه بتل اولین نخست‌وزیر همجنس‌گرای لوکزامبورگ و سومین نخست‌وزیر همجنس‌گرای اروپا پس از یوهانا سیگورداردوتیر، نخست‌وزیر پیشین ایسلند و الیو دی روپو، نخست وزیر بلژیک است. اگزاویه بتل و در 15 می 2015 با یکدیگر ازدواج کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала