نتانياهوبه سینه ترامپ دست رد زد

© REUTERS / Ariel Schalit/PoolU.S. President Donald Trump and Israel’s Prime Minister Benjamin Netanyahu shake hands as they deliver remarks before a dinner at Netanyahu’s residence in Jerusalem May 22, 2017
U.S. President Donald Trump and Israel’s Prime Minister Benjamin Netanyahu shake hands as they deliver remarks before a dinner at Netanyahu’s residence in Jerusalem May 22, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تلويزيون اسراییل از مخالفت بنيامين نتانياهو با درخواست ترامپ مبني بر ارائه تسهيلات به فلسطيني‌ها خبر داد.

اسپوتنیک ، به نقل از شبکه 10 تلويزيون اسراییل: هيات امريکايي به رياست دونالد ترامپ، رييس‌جمهور این کشور در جريان سفر خود به اراضي اشغالي از بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسراییل خواسته بود تا اراضي واقع در شمال کرانه باختر موسوم به مناطق «ج» را به مناطق «ب» تحت کنترل تشکيلات خودگردان فلسطين در آورد و يا اينکه مالکيت آن را به فلسطيني‌ها باز گرداند.

تلويزيون اسراییل گزارش داد که بنيامين نتانياهو با اين درخواست ترامپ مبني بر ارائه تسهيلات به فلسطيني‌ها مخالفت کرده و عنوان داشته که اين اقدامات کوچک نمي‌تواند باعث از سرگيري مذاکرات شود و اسرائيل نبايد با اين کارهاي کوچک وقت خود را تلف کند و بايد مذاکرات در خصوص مسائل مهم‌تر اجرا شود.

ترامپ نيز در اين ديدار به نتانياهو تاکيد کرده که مي‌خواهد اعتماد عربستان و کشورهاي جهان عرب را کسب کند و اين مساله بدون اتخاذ چنين اقداماتي از سوي اسرائيل در برابر فلسطيني‌ها صورت نمي‌گيرد.

دو طرف توافق کردند که نماينده رييس‌جمهور امريکا طي روزهاي آينده براي بررسي اين مساله به اراضي اشغالي برود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала