کوریای شمالی: امریکا فریبکار حرفوی است

© Flickr / (stephan)بیرق کوریای شمالی
بیرق کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد که امریکا با فریبکاری و به اسم گفت وگو به دنبال دسیسه چینی علیه پیونگ یانگ و براندازی حکومت این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کمیته صلح آسیا و اقیانوس آرام کوریای شمالی در بیانیه ای که به همین منظور منتشر کرده، یادآور شد: امریکا به بهانه اینکه قصد دارد گفت وگو کند و با فریبکاری هایی از این دست به دنبال مشکل سازی برای کوریای شمالی است.

ترامپ رهبر کوریای شمالی را  دیوانه مسلح با سلاح هسته ای خواند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ رهبر کوریای شمالی را" دیوانه مسلح با سلاح هسته ای" خواند

در بیانیه این کمیته که به مثابه آژانس رسانه ای حزب حاکم در این کشور فعالیت می کند، آمده است: امریکا با در پیش گرفتن چنین روندی به طور حتم درصدد طرح نقشه هایی علیه پیونگ یانگ و براندازی حکومت کوریای شمالی می باشد.
کمیته مزبور همچنین تاکید کرده است که هیچ قدرتی نمی تواند مانع تقویت نیروی تسلیحاتی هسته ای کوریای شمالی شود.
این بیانیه ادامه می دهد: اظهارات مقام های امریکایی در باره گفت وگو، با اقدامات آن کشور در اعزام پیشرفته ترین تسلیحات جنگی به منطقه شبه جزیره کوریا همخوانی ندارد.
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا به تازگی در سخنانی اعلام کرد که چنانچه کوریای شمالی دست از پرتاب های موشک بالستیک بر دارد و آزمایش اتمی انجام ندهد، احتمال از سرگیری گفت و گوها وجود دارد.
کمیته صلح آسیا و اقیانوس آرام کوریای شمالی همچنین هشدار داده است تا زمانی که امریکا به دنبال خاموش کردن صدای کوریای شمالی است این کشور ساکت نخواهد ماند و نیروی هسته ای و موشکی بالستیک خود را قوی تر خواهد کرد و قبل از آنکه دشمن بتواند کاری انجام دهد، جوابش را خواهد داد.
این کمیته همچنین به دولت جدید کوریای جنوبی نیز هشدار داد که گفت وگو با فشار و تحریم امکان پذیر نیست و این رهیافت دوگانه باید کنار گذاشته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала