چهار مدال سهم ورزشکاران افغانستان از مسابقات کشورهای اسلامی

© Sputnik / Zuhal Sarhadافغانستان ورزش
افغانستان ورزش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ورزشکاران زورخانه‌‌ای افغانستان در دهمین روز از چهارمین دورِ مسابقات کشورهای اسلامی پس از کسب مقام سوم و مدال گروهی، به طور انفرادی برنده چهار مدال‌ برنز شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ورزشکاران زورخانه‌ ای افغانستان در دهمین روز از چهارمین دورِ مسابقات کشورهای اسلامی که در باکو برگزار شد، پس از کسب مقام سوم و مدال گروهی، به طور انفرادی برنده چهار مدال‌ برنز شدند.

«مشتاق‌حسن شریفی»، «احمدشکیب عطایی» و «حکیم‌الله بیگ‌زاده»، مدال‌آوران این دور از مسابقات هستند.

افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
مقام نخست و مدال طلای استعداد برای دانشجوی افغانستان

ورزشکاران 7 رشته ورزشی از افغانستان در چهارمین مسابقات کشورهای اسلامی-آذربایجان شرکت کرده‌اند، اما تنها ورزشکاران زورخانه‌ ایی برنده مدال برنز شده‌اند.

 ورزشکاران زورخانه‌یی بدون حمایت مالی المپیک و دولت با پول شخصی‌شان در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

«عبدالرزاق»، ووشوکار افغانستانی نیز  در وزن 48 کیلوگرم رقیب ترکمنستانی خود را شکست داد و با کسب مقام سوم، برنده مدال برنز شد، اما هنوز هم برای رسیدن به مدال طلا و نقره می‌تواند مبارزه کند.

قرار بود در این دور مسابقات حدود 90 ورزشکار افغانستانی از رشته‌های مختلف عازم آذربایجان شوند، اما گفته‌ می‌شود که به علت عدم پرداخت بودجه توسط دولت، تنها 30 ورزشکار از رشته‌های دو ، تکواندو، ووشو، جودو، کشتی‌، شنا و زورخانه‌یی در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

سلام وطندار نوشت: آذربایجان کشور میزبان این رقابت‌ها توانسته است که تاکنون بیش از 100 مدال را در رشته‌های گوناگون به دست بیاورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала