برنده نهایی مناقصه انتقال حجاج به عربستان شرکت هوایی آریانا شد

© Photo / کسرامبارزه وزارت حج و اوقاف با جادوگران و فال ‌بین‌ها
مبارزه وزارت حج و اوقاف با جادوگران و فال ‌بین‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت هوایی آریانا افغانستان بعد از رقابت آزاد بین سه شرکت هوایی داخلی برنده مناقصه انتقال حجاج به کشور عربستان شد و عقد قرار داد نیز بین این شرکت و وزارت حج و اوقاف افغانستان به امضاء رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، شرکت هوایی «آریانا» بعد از برگزاری یک رقابت آزاد بین سه شرکت هوایی داخلی برنده شد و قرارداد انتقال حجاج به کشور عربستان بین این شرکت و وزارت حج و اوقاف افغانستان به امضاء رسید.

«الحی الحق عابد» معاون اداری وزارت حج اوقاف افغانستان در برنامه عقد قرارداد انتقال حجاج بین وزارت حج اوقاف این کشور و شرکت هوایی آریانا در کابل گفت: در سال جاری 80 هزار شهروند افغانستانی برای ادای فریضه حج ثبت نام کرده بودند و هر نفر 500 دالر امریکایی نیز به وزارت حج پرداخت کرده بودند.

اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
وظیفه رئیس شرکت آریانا به حالت تعلیق در آمد

عابد افزود: در سال جاری از میان 80 هزار شهروند افغانستانی که برای رفتن به فریضه حج  ثبت نام کرده بودند 30 هزار نفر برنده حج به کشور عربستان شده و مسئولیت انتقال این حجاج نیز به عهده شرکت هوایی آریانا است.

معاون اداری و مالی وزارت حج اوقاف افغانستان خاطرنشان کرد: از میان 30 هزار حجاج یک هزار نفر از خانواده شهدا و معلولان هستند که به صورت رایگان فرستاده می‌شود و از آنها هیچ پولی دریافت نمی‌شود.

عابد تاکید کرد: وزارت حج افغانستان تمامی آمادگی‌های لازم را در نظر گرفته و مشکلی سد راه اعزام حجاج وجود ندارد.

از سوی دیگر «محمد نادر عمر» رئیس شرکت هوایی آریانا در این خصوص گفت: شرکت هوایی آریانا در مدت 2 سال گذشته حجاج را به کشور عربستان انتقال داده و تاکنون با هیچ گونه مشکلی در مقابل این شرکت برای اعزام مواجه نشده است و در سال جاری نیز بعد از رقابت آزاد بین سه شرکت هوایی داخلی آریانا مسئولیت انتقال حجاج را به عهده گرفته است.

عمر افزود: در سال جاری شرکت آریانا برای هر نفر 30 دالر تخفیف در نظر گرفته است و مبلغ مجموعی انتقال حجاج به کشور عربستان 29 میلیون دالر است که هزینه هر فرد 950 دالر شده که این رقم در سال گذشته 980 دالر بوده است.

رئیس شرکت آریانا تصریح کرد: شرکت هوای آریانا 2 هواپیما 310 ایرباس در اختیار دارد که این دو هواپیما 440 صندلی دارد و برای انتقال حجاج کافی نیست و شرکت یک هواپیمای چارتری نیز خواهد گرفت.

به گفته‌ عمر یک کمیته مشترک از سهامداران شرکت آریانا ایجاد می‌شود که بر هواپیمای چارتر نظارت خواهد کرد.

این مسئول شرکت آریانا همچنین گفت: شرکت هوایی آریانا یک میلیون دالر به حجاج در سال جاری تخفیف داده است.

به گزارش افغان نیوز، در سال جاری 30 هزار حجاج افغانستانی به کشور عربستان برای ادای فریضه حج فرستاده می‌شوند که هزینه مجموعی یک فرد به گفته مسئولان وزارت حج این کشور 2500 تا 2550 دالر می‌شود که این رقم در سال گذشته 2450 دالر بوده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала