عربستان و کشور های حوزه خلیج فارس بانی تروریزم اند

© REUTERS / Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Courtعربستان و کشور های حوزه خلیج فارس بانی تروریزم اند
عربستان و کشور های حوزه خلیج فارس بانی تروریزم اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشورهای که خود پرورش دهنده و تمویل کننده تروریزم است نشست مبارزه با تروریزم را برگزار کرده اند تا برای کشور های جهان خود شان را چنین وانمود کنند که از تروریزم حمایت نمی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری صدای افغان آوا، "محمد عارف اسدی" کارشناس مسایل سیاسی در مورد نشست مبارزه با تروریزم که به میزبانی عربستان سعودی با اشتراک ۵۴ کشور اسلامی و "دونالد ترامپ" رئیس جمهور امریکا در ریاض برگزار شده است گفت: این نشست جنبه تبلیغاتی دارد.

آقای اسدی در گفتگوبا آوا ضمن تاکید بر اینکه نشست ریاض جنبه تبلیغاتی دارد افزود عربستان تلاش دارد با چنین برنامه ها ذهنیت عمومی جهان را به خود جلب کند که گویا این کشور برعلیه تروریزم مبارزه می کند.

وی افزود اکثر از مدارس که درخاک پاکستان تروریستان را آموزش و پرورش می دهند از طرف عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج حمایت می شوند پس همچو نشست های بجز جنبه تبلیغاتی چیزی دیگر در پی نخواهد داشت.

موصوف علاوه کرد که برگزاری این نشست مبارزه با تروریزم نیست بلکه حمایت از تروریزم است بخاطریکه منافع عربستان سعودی با تروریزم گیره خورده است.

اسدی، ابراز داشت که ما شاهد بودیم که چندین ائتلاف توسط کشورها ساخته شده است اما هیچ موثریت برای از بین بردن گروه های افراطی و تروریستی در کشورهای اسلامی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد که رقبای عربستان سعودی در منطقه از این کشور پیشی گرفته است وعربستان با برگزاری چنین نشست برای خود هویت بخشی می کند.

درهمین حال "نعمت الله اخگر" پژوهشگر مسائل عربستان با آوا گفت: سیاست خارجی عربستان با گروه های افراطی گره خورده و سیاسیون این کشور منافع خود را در بودن این گروه ها می بینند.

وی تاکید کرد اکثر از کشورهای که در نشست مبارزه با تروریزم درعربستان سعودی شرکت کرده اند حمایت از تروریزم یکی از اصول اساسی سیاست خارجی آنها می باشد پس این نشست هیچ موثریت برای از بین بردن گروه های افراطی ندارد.

موصوف خاطرنشان کرد که چندین ائتلاف به رهبری عربستان سعودی ایجاد شده اما به دلیل اینکه تضاد منافع در بین این کشورها وجود داشته چنین ائتلاف ها هیچ نتیجه ای در پی نداشته است.

آقای اخگرمی گوید کشورهای که به محوریت عربستان سعودی برای مبارزه با تروریزم در ریاض جمع شده اند دارای اهداف واحد در منطقه نیستند هرکدام این کشور ها برای منافع خود شان تلاش می نمایند.

 

وی یاد آورشد که هدف اصلی عربستان از این نشست مبازره با تروریزم نیست بلکه این کشور به دنبال اعتبار سیاسی در منطقه می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала