ترامپ میخواهد از رهبران کشورهای مسلمان تعهد کتبی بگیرد

© REUTERS / Jonathan ErnstSaudi Arabia's King Salman bin Abdulaziz Al Saud (C) welcomes U.S. President Donald Trump and first lady Melania Trump (2-R) as they arrive aboard Air Force One at King Khalid International Airport in Riyadh, Saudi Arabia May 20, 2017
Saudi Arabia's King Salman bin Abdulaziz Al Saud (C) welcomes U.S. President Donald Trump and first lady Melania Trump (2-R) as they arrive aboard Air Force One at King Khalid International Airport in Riyadh, Saudi Arabia May 20, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور ترامپ می‌خواهد، با گرفتن این تعهد، مبارزه باهراس افگنی درجهان به ویژه در افغانستان و پاکستان را در اولویت کارش قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک ، رییس جمهور امریکا می‌خواهد در نشست عربستان سعودی از رهبران پنجاه کشور جهان برای مبارزه با داعش و هراس افگنی به ویژه در افغانستان، تعهد کتبی بگیرد.
دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در جریان سفرش به به عربستان سعودی، درکل درباره مشکل هراس‌افگنی در خاور میانه و افغانستان رایزنی خواهد کرد.
یک مقام ارشد کاخ سفید گفته است، در این نشست که حدود پنچاه تن از رهبران کشورها به ویژه کشورهای اسلامی دعوت شده اند، آقای ترامپ از سران این کشورها تعهد کتبی خواهد گرفت تا پشتیبانی مالی و نظامی از هراس‌افگنان را در کشورهای شان، غیرقانونی اعلام کنند.
این مقام کاخ سفید افزوده است که در این نشست از رییس جمهورغنی به نماینده گی افغانستان و نوازشریف به نماینده گی از پاکستان نیز دعوت شده است.
چگونگی مبارزه جدی با هراس افگنی در افغانستان یکی از محورهای اصلی این نشست گفته شده است.
این مقام ارشد امریکایی به رسانه‌های غربی گفته است: "امکان دارد چنین تعهدی پیامدهای گسترده‌ای بر کشورهای مانند پاکستان داشته باشد که به پشتیبانی و جمع آوری کمک مالی و تسلیحاتی به هراس افگنان متهم است. اما آقای ترامپ می‌خواهد با گرفتن این تعهد کتبی، مبارزه با هراس افگنان را الزامی کند و این کشورها مبارزه با دهشت افگنی را در اولویت کاری شان قرار دهد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала