مادورو خطاب به ترامپ: دست های کثیفت را از ونزوئلا بردار

© AP Photo / Seth Wenigمادورو خطاب به ترامپ: دست های کثیفت را از ونزوئلا بردار
مادورو خطاب به ترامپ: دست های کثیفت را از ونزوئلا بردار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری ونزوئلا بعد از اعمال تحریم های جدید توسط دونالد ترامپ وی را مورد سرزنش قرار داد و اقدامات آمریکا علیه این کشور را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، مادورو روز جمعه در سخنرانی زنده تلوزیونی خود گفت: دخالت بس است.دونالد ترامپ به خانه خودت برو. از ونزوئلا بیرون برو.
وی در ادامه افزود: دست های کثیف خود را از اینجا بردار.
دولت ترامپ تحریم هایی را روز پنجشنبه علیه یک قاضی ارشد و هفت عضو دیگر محکمه عالی به خاطر لغو قوانینی به منظور تنبیه آن ها، اعمال کرد. تحریم های جدید با هدف اعمال فشار روی مادورو و وفاداران وی که در تلاش برای سرکوب مخالفان و معترضان در خیابان هستند، اعمال شده است.
دونالد ترامپ روز پنجشنبه ضمن انتقاد از وضعیت اقتصادی مردم ونزوئلا، آن را رسوایی برای بشریت دانست.
این اتفاقات در حالی رخ می دهد که مادورو پس از انتخاب دونالد ترامپ از جهان خواسته بود که فرصتی را پس از انتخاب وی به او بدهند. اما دولت ترامپ شدیدترین محکومیت ها را از زمان روی کار آمدن علیه وی روانه ساخته است.
تحریم های جدید در حالی اتفاق می افتد که بعضی از تحلیلگران بر افزایش تحریم ها تاکید دارند ولی دیگر کارشناسان از اینکه دولت به خاطر این موضوع متحد شود و روند انتقال وضعیت موجود به مذاکرات سخت گردد، نگران هستند.
کشور ونزوئلا در سال اخیر با مشکلات عدیده اقتصادی روبرو بوده است و این امر باعث شده تا در هفته های اخیر مردم این کشور به نشانه اعتراص به خیابان ها بیایند و اعتراض خود را اعلام کنند.
تظاهرات مردمی و ضد دولتی در روزهای اخیر شدیدتر شده است و در اثر درگیری ها بین نیروهای امنیتی و مردم ده ها تن کشته و زخمی شده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала