وزارت خارجه افغانستان رویداد مهاجرین افغان در ترکیه را پیگیری می‌کند

© Photo / کسراوزارت خارجه افغانستان رویداد مهاجرین افغان در ترکیه را پیگیری می‌کند
وزارت خارجه افغانستان رویداد مهاجرین افغان در ترکیه را پیگیری می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرده است که رويداد خشونت آميز در محل بودوباش مهاجرين افغان در شهر استانبول ترکيه را با جديت پيگيرى خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شکيب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان به آژانس خبرى پژواک گفته است در صورتی که  در اين رويداد خشونت آميز به اتباع افغانستان آسيب رسيده باشد، بايد عاملان رويداد ازسوى نهادهاى مربوطه کشور ترکيه مورد پيگرد عدلى و قضايى قرار گرفته و مجازات شوند.

مستغنی با بيان اينکه به سفارت افغانستان در انقره و جنرال کنسولگری افغانستان در استانبول وظيفه سپرده شده است که اين مسئله را جدی پيگيری کنند، گفت: "کنسولگری افغانستان، با پوليس و مراجع ذيربط ديگر ترکيه به تماس است".

موصوف افزود که  تاکنون  آمار منتشر شده اين رويداد و اينکه تمامى مجروحان و کشته شدگان اين رويداد افغان ها باشد، از سوی هيچ مرجع رسمی تائيد نشده است، چون در اين ساحه مهاجران کشورهاى پاکستان، سوريه و تعداد محدود افغان ها زندگی می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان تعداد مجروحين و کشته شدگان افغان را مشخص نساخت؛ اما گفت که پس از تکميل بررسی،  آمار دقيق تلفات و زخمی هاى اين رويداد همگانى مى شود و اگر احياناً اتباع افغانستان، در اين رويداد آسيب ديده باشند، با مراجع ذيربط در ترکيه پيگيری مى شود.

به گفته وی، سفارت و کنسولگری افغانستان از هيچ نوع همکاری با اتباع افغان در ترکیه دريغ نخواهند کرد، و آماده است هر کمکی که به اتباع افغان در ترکيه نياز باشد، برایشان برساند.

تصاویر و ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اند، نشان می‌دهند که در نتیجه حمله ترک ها بالای جمعی از مهاجرین در این کشور چند تن کشته و مجروح شده اند و گفته مى شود افراد کشته و زخمى شده اتباع افغانستان مى باشند.

در حالی که تا هنوز علت اصلى اين رويداد مشخص نشده است، شمارى از مهاجران افغان در ترکيه، در ویدیویی که  به آژانس خبری پژواک فرستاده اند گفته اند که در وضعيت بدی قرار دارند و در ترکيه، بالاى مهاجرين افغان ظلم صورت می‌گیرد.

اين مهاجرين از ترس اتباع ترکيه، خود را در داخل اتاق های شان قفل کرده اند و از حکومت افغانستان و ترکيه خواهان رسيدگی به مشکل مهاجران هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала