یک دختر افغان می خواهد به طور انفرادی به سراسر دنیا سفر کند + (ویدیو)

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شایسته واعظ که در یک اردوگاه پناهجویانی افغانستانی به دنیا آمده است، می گوید که او به یاد می آورد که از هواپیما بسیار می ترسید. در حال حاضر او 29 سال دارد و نخستین پیلوت هواپیمای غیرنظامی کشور جنگ زده افغانستان است.

او می خواهد به طور انفرادی به سراسر جهان پرواز کند و به عنوان جوانترین زن که به تنهایی سراسر جهان را پیموده یاد شود، و او همچنان می خواهد با این کار خود به دختران جوان این را بفهماند که آنها توانایی زیادی دارند و از چنین چالش ها هراسی نداشته باشند.

شایسته واعظ در ماه جون سال آینده به تنهایی  می خواهد به دور دنیا سفر کند. خانم واعظ که در ایالات متحده امریکا کلان شده، و تا مقطع ماستری در رشته هوانوردی در یکی از دانشگاه‌های امریکا درس خوانده است. او هم‌اکنون نیز مصروف تحصیل در مقطع ماستری در رشته اداره و مدیریت مالی هوانوردی در دانشگاهی در ایالت فلوریدای ایالات متحده است.
شایسته واعظ که برای زمان محدودی به افغانستان آمده است، می‌گوید که او در نظر دارد تا در ماه جون سال آینده به منظور شکستاندن ریکارد سفر پیلوت زن جوان در جهان، به تنهایی سفرش را به دور دنیا آغاز کند.
شایسته واعظ که روز دوشنبه، 22 قوس، در برنامه‌ای به مناسبت پایان‌یافتن کمپاین شانزده روز محو خشونت علیه زنان در کابل صحبت می‌کرد، گفت که یکی از اهداف اصلی‌ سفرش به دور دنیا، انکشاف مساویانه تعلیم و تربیه و تامین حقوق زنان است. او می‌گوید:- "در ماه جون 2017، من به منظور سفری به دور دنیا پرواز خواهم کرد. در این سفر به پنج قاره دنیا خواهم رفت و هجده کشور را ملاقات خواهم کرد و سی نشست خواهم داشت. هدف من از این کار انکشاف حقوق مساوی و تعلیم برای خانم‌هاست".

 خانم واعظ گفت:- "آرزو دارم به جهان نشان دهم که زنان در افغانستان نیرومند، توانا، باهنر و باهوش هستند. من در سطح جهان از زنان افغانستان نمایندگی خواهم کرد تا به جهان نشان دهیم که ما می‌توانیم موفق شویم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала