وعده صد هزار دالری ویکی‌لیکس برای کسی که مکالمه‌های ترامپ و جیمز کومی را در دسترس قرار دهد

© AFP 2023 / Karen Bleierوعده صد هزار دالری ویکی‌لیکس برای کسی که مکالمه‌های ترامپ و جیمز کومی را در دسترس قرار دهد
وعده صد هزار دالری ویکی‌لیکس برای کسی که مکالمه‌های ترامپ و جیمز کومی را در دسترس قرار دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر عمومی سایت افشاگر ویکی‌لیکس می‌گوید، کسی که مکالمه‌های تازۀ شخصی دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا و جیمز کومی، مدیر اسبق پولیس فدرال امریکا را در دست‌رس این نهاد قرار دهد، یک صد هزار دالر تحفه برای وی خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، جولیان آسانژ، مدیر عمومی سایت ویکی‌‎لیکس این مطب را صحفۀ تویترش نگاشته و گفته‌است که این تحفه برای افشاکنندۀ مکالمه‌های تلفنی ترمپ و کومی داده می‌شود.

جیمز کومی رییس پولیس فدرال امریکا هفتۀ گذشته به امر دونالد ترامپ از وظیفه‌اش برکنار شد.

گفته‌ می‌شود دونالد ترامپ بعد از برکناری وی،مکالمه‌های تلفنی پرخاش‌گرانه و جنجالی داشته‌است و حالا ولیکی‌لیکس به‌خاطر افشا همین مکالمه‌ها، جایزۀ یک صد هزاری را تعیین کرده‌است.

به اساس گزارش رسانه‌ها، در صحبت‌های خصوصی ترمپ با کومی موضوعات خاص که وابسته به رابطۀ ترمپ و با روسیه و امنیت داخلی امریکا است، مورد گفت‌وگو قرار گرفته‌است.

بعد از این صحب‌ها، رییس جمهور امریکا نیز به جیمز کومی، مدیر ادارۀ تحقیقات مرکزی امریکا، مبنی بر افشای اطلاعات، هشدار داده بود.

هرچند از برکنار مدیر اف بی آی امریکا حدودا یک‌هفته می‌گذرد، اما تا هنوز هم دلیل مشخص برای برکناری آقای کومی از سوی دولت امریکا اعلام نشده‌است.

قبل از این شان‌اسپایسر، سخن‌گوی کاخ سفید گفته بود که دلیل برکناری رییس پولیس فدرال امریکا رهبری ضعیف در این اداره می‌باشد.

وی گفته بود که رییس جمهور اعلام کرده‌‎است، باید شخصی به این اداره بیاید که اعتماد مردم را کسب کند.

در عین حال یکی دیگر از سخن‌گویان کاخ سفید اعلام کرده بود که ترامپ اعتماد خود را نسبت به رییس پولیس فدرال امریکا، از دست داده بود و به همین دلیل وی را برکنار کرده‌است.

 

وی هم‌چنان گفته‌بود که رییس جمهور از زمان انتخابات  ریاست جمهور امریکا در سال ۲۰۱۶ به فکر برکناری وی بود، اما به وی یک فرصت داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала