ترامپ به آزمایش راکتی جدید کوریای شمالی واکنش نشان داد

© AFP 2023 / Mandel NganПрезидент США Дональд Трамп в саду Белого дома
Президент США Дональд Трамп в саду Белого дома - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری امریکا و کاخ سفید به آزمایش راکتی کوریای شمالی که صبح امروز ( یکشنبه) انجام شد، واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا به استناد از اسکای نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا خواستار تحریم های قوی تر علیه کوریای شمالی پس از آزمایش راکت بالستیک توسط این کشور شد.
براساس اعلام جاپان، 30 دقیقه بطول انجامید تا این راکت در دریای جاپان فرود بیاید. 

Запуск баллистической ракеты в Северной Корее - اسپوتنیک افغانستان
پرتاب راکت نامشخص توسط کوریای شمالی

کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد، که پیونگ یانگ مدتهاست که یک تهدید آشکار بوده است. در بیانیه کاخ سفید آمده است: اجازه بدهید این اقدام تحریم آمیز اخیر منجر به درخواست برای اجرای تحریم های بسیار قوی تر علیه کوریای شمالی شود.
کاخ سفید اعلام کرد: با توجه به اینکه راکت آزمایش شده توسط کوریای شمالی بیشتر نزدیک به روسیه بوده تا جاپان، دونالد ترامپ نمی تواند تصور کند که روسیه از این آزمایش رضایت داشته باشد.
پیش از این فرماندهی اقیانوس آرام امریکا اعلام کرد، که این شلیک راکت را رهگیری کرده و اعلام کرد، که تهدید برای امریکای شمالی نیست. یک سخنگوی این ستاد فرماندهی گفت: نوع این راکت مورد ارزیابی قرار گرفت و شلیک این راکت مربوط به راکت بالستیک قاره پیما نمی باشد.
این آزمایش راکتی کوریای شمالی در حالی اوایل روز یکشنبه انجام شد که تنش ها در شبه جزیره کوریا بالا است به طوریکه ترامپ ماه گذشته هشدار داده بود که احتمال یک 'مناقشه جدی، جدی' با پیونگ یانگ وجود دارد. با این حال ترامپ گفته حاضر است با رهبر کوریای شمالی در مورد برنامه راکتی و هسته ای این کشور مذاکره کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала